پاسخ دونالد ترامپ به اعتراض کردهای سوریه

[quote bgcolor=”#ededed” arrow=”yes”]دونالد ترامپ در توجیه خروج نیروهای آمریکا از سوریه می گوید هم پیمانی با کردهای سوریه برایش هزینه فراوانی داشته و به کردها برای مبارزه با داعش پول و سلاح زیادی داده است[/quote] اعلام خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به کردهای […]

[quote bgcolor=”#ededed” arrow=”yes”]دونالد ترامپ در توجیه خروج نیروهای آمریکا از سوریه می گوید هم پیمانی با کردهای سوریه برایش هزینه فراوانی داشته و به کردها برای مبارزه با داعش پول و سلاح زیادی داده است[/quote]

اعلام خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و دادن چراغ سبز به ترکیه برای حمله به کردهای سوریه اعتراضات فراوانی به دنبال داشته است. بسیاری از رسانه ها از جمله رسانه های آمریکایی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا را به خیانت به کردهای سوریه متهم کرده اند. کردهای سوریه آمریکا را به نقض تعهد در برابر کردها متهم کرده و نسبت به خروج آمریکا از شمال سوریه و آغاز حملات ترکیه ابراز نگرانی کرده اند.

همزمان سازمان ملل گفته است از آغاز حمله ترکیه به کردهای سوریه نگران است و خود را برای مقابله با فاجعه انسانی و رسیدگی به آوارگان احتمالی ناشی از حمله ترکیه آماده کرده است.

اما دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در صفحه توییتر خود از تصمیمش برای خروج نیروهای آمریکا از سوریه دفاع کرد و نوشت: درست است که کردها(ی سوریه) در کنار ما جنگیده اند اما ما برای این کار پول هنگفت و تجهیزات در اختیار آنها قرار داده ایم. کردها دهها سال است که با ترکیه می جنگند»

ترامپ در توییت دیگری نوشت:« اما اکنون زمان آن رسیده است که از این جنگ های مخزف بی پایان که بسیاری از این جنگ ها قبیله ای هستند خارج شویم و سربازانمان را به خانه بازگردانیم.»

ترامپ گفت: ما هر کجا که به نفعمان باشد جنگ خواهیم کرد و تنها برای برنده شدن جنگ می کنیم. اکنون ترکیه، اروپا، سوریه، ایران، عراق، روسیه و کردها باید فکری به حال این وضعیت کنند که چگونه باید با اعضای دستگیر شده داعش رفتار کنند. ما ۷۰۰۰ مایل دورتر هستیم.»

برخی از دوستان ترامپ مانند سناتور لیندسی گراهام هم با تصمیم وی برای خروج از سوریه و تنها گذاشتن کردها مخالفت کرده و آنها ضربه ای به وجهه آمریکا در خاورمیانه می دانند.