چرا اردوغان از فیلم سینمایی «اسلحه خواهران»نگران است؟

[quote bgcolor=”#efefef” arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو-کارگردان فرانسوی فیلم «اسلحه خواهران» می‌گوید:جهان مدیون کُردها است و فیلم درباره ترس داعش از زنان مبارز کُرد است و این به نفع ترکیه نیست.[/quote] به گزارش \پیرانشهر رووداو و به نقل از خبرگزاری کُردپرس،فیلمی با عنوان‌ «اسلحه خواهران»توسط یک کارگردان فرانسوی ساخته شده که همزمان با پیش نمایش آن، چالش زیادی […]

[quote bgcolor=”#efefef” arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو-کارگردان فرانسوی فیلم «اسلحه خواهران» می‌گوید:جهان مدیون کُردها است و فیلم درباره ترس داعش از زنان مبارز کُرد است و این به نفع ترکیه نیست.[/quote]

به گزارش \پیرانشهر رووداو و به نقل از خبرگزاری کُردپرس،فیلمی با عنوان‌ «اسلحه خواهران»توسط یک کارگردان فرانسوی ساخته شده که همزمان با پیش نمایش آن، چالش زیادی در سطح سیاسی و هنری ایجاد کرده است به نحویی که برخی از سیاستمداران ترکیه را هم به واکنش وا داشته است.

این‌ فیلم روایتی از نبرد زنان‌ کُرد در مقابل داعش است که موجب نگرانی رجب طیب اردوغان و مسئولان ترکیه شده است.کارگردان‌ فیلم می‌گوید:من خوب می‌فهمم که چرا اردوغان و ترکیه از ساخت این‌ فیلم نگران‌ هستند چون که صحنه‌های فیلم کاری می‌کنند که مردم جهان خود را مدیون کُردها بدانند.

فیلم «اسلحه خواهران» توسط «کارولین فُرس» کارگردان و روزنامه‌نگاری فرانسوی ساخته شده است.فیلم داستان دخاری ایزدی با نام”زارا” است که توسط داعش به بردگی گرفته می‌شود.زارا خود را از دست داعش نجات می‌دهد و وارد گردان نیروهای بین‌الملی زنان علیه داعش می‌شود.

کارولین‌ فُرس در باره فیلم می‌گوبد:پیش از همه چیز این‌فیلم تخیلی نیست و از گروه یا سرزمینی روایت نمی‌کند بلکه درباره مبارزه زنان کُرد در برابر داعش است که خط اول مقاومت هستند.فیلم نمایش دهنده وحشیگری داعش و مبارزه زنان کُرد است.

این‌کارگردان ادامه می‌دهد:بعد از شکست داعش برایم روشن شد که تفکر داعش توسط زنان از بین رفته است.آن‌ها از زنان کُرد می‌ترسیدند چرا که معتقد بودند اگر از سوی زنی کشته شوند به بهشت نمی‌روند،به همین خاطر من هم فکر کردم که یک‌ فیلم‌ سینمایی می‌تواند این‌ مسئله را بخوبی نشان‌ دهد.

چرا خواهران اسلحه ترکیه را نگران کرده است؟

با اغاز اکران این فیلم در اروپا،مسئولان ترکیه مخالف خود را با ساخت فیلم نشان دادند و آن را تبلیغ برای تروریسم وصف کردند.

اما کارگران فیلم می‌گوید:من نگرانی‌های ترکیه و اردوغان را درک می‌کنم چون که فیلم‌ باعث می‌شود رییس جمهور ترکیه احساس شرمندگی کند.آن‌ها ضد کُردها هستند و نمی‌خواهند دنیا از وجود واقعیت‌ها مطلع شوند.

کارولین فُرس ادامه می‌دهد:،جهان مدیون کُردها است و فیلم درباره ترس داعش از زنان مبارز کُرد است و این به نفع ترکیه نیست.