۵۹۸ هزار دانش‌آموز در آذربایجان غربی سال تحصیلی را آغاز کردند

[quote bgcolor=”#f2f2f2″ arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با آغاز مهر ۵۹۸ هزار دانش آموز راهی مدارس استان می‌شوند، گفت: با شروع سال تحصیلی در استان پنج هزار نفر به تعداد دانش آموزان مدارس افزوده می‌شود که یکهزار و ۵۰۰ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در بخش متوسطه تحصیل خواهند […]

[quote bgcolor=”#f2f2f2″ arrow=”yes”]پیرانشهر رووداو- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه با آغاز مهر ۵۹۸ هزار دانش آموز راهی مدارس استان می‌شوند، گفت: با شروع سال تحصیلی در استان پنج هزار نفر به تعداد دانش آموزان مدارس افزوده می‌شود که یکهزار و ۵۰۰ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در بخش متوسطه تحصیل خواهند کرد.[/quote]

ابراهیم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش استان سال تحصیلی ۱۳۹۸ را با شعار مهر و مهربانی آغاز می‌کند و سیاست کلی برای امسال آموزش و پرورش منسجم و برنامه‌محور بوده و برنامه‌های امسال بر مبنای سند تحول برنامه‌ریزی شده‌ است.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی در ۲ حوزه نسبت به سایر استان‌ها وضعیت مطلوبی ندارد و انتظار می‌رود همه مسوولان اعم از کشوری و استانی و همه آحاد جامعه در این زمینه یاریگر آموزش و پرورش باشد.

در استان کمبود فضا و امکانات وجود دارد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی اضافه کرد: کمبود فضا و تجهیزات یکی از این حوزه‌هاست و یکی دیگر از مسائل مطرح در حوزه نیروی انسانی است.
محمدی اظهار داشت: بخشی از این کمبود نیروی انسانی از طریق شاغلان و حق‌التدریس‌ها جبران‌ می‌شود و این میزان شامل کمبود ۱۳۰ هزار نفر در ساعت است.
‌وی گفت: یکهزار و ۹۷۵ نیروی حق‌التدریس از سال‌های قبل با این نهاد همکاری دارند و امسال هم بخشی از حق التدریس‌ها و نهضتی‌ها که شامل قانون جذب هستند، وارد عرصه یاددهی و آموزش می‌شوند که پیش بینی می‌شود در این قالب یکهزار و ۶۰۰ نفر جذب شوند.
وی ادامه داد: بخشی از این کمبود نیرو نیز از طریق معلمان تمام وقت یا معلمانی که راغب به تدریس بیشتر به میزان ۶ ساعت در هفته هستند، جبران می‌شود که یکهزار و ۷۰۰ نفر در این راستا اعلام آمادگی کرده‌اند.
وی گفت: بخشی دیگر از این کمبودها نیز از طریق شاغلان رسمی جبران ‌می‌شود و ۲۰۰ کلاس درس نیز از طریق خرید خدمات آموزشی تامین نیرو می‌شود.
محمدی اضافه کرد: این نهاد اول ‌مهر را با قدرت و قوت آغاز می‌کند و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود؛ ما ۲ شهریور مانور آمادگی برای استقبال از سال تحصیلی جدید را برگزار کردیم تا مشکلات اندک باقیمانده شناسایی شود.

وی با بیان اینکه در زمینه ثبت نام نیز چالش‌هایی وجود داشت، گفت: کمبود فضا و دریافت وجوه در هنگام ثبت نام از این چالش‌ها بود.

وی اظهار داشت: در ایام تابستان ۶۵ اکیپ نظارتی از مدارس بازدید کردند و همه افرادی که در کروکی بودند، ثبت‌نام شدند.
محمدی اضافه کرد: با چند مدرسه که خارج از عرف مبالغی دریافت کرده بودند، برخورد قانونی شد و مشکلات به حداقل رسید.
آذربایجان‌غربی دارای پنج هزار مدرسه برای حدود ۶۰۰ هزار دانش‌آموز است؛ تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های استان بالاست و این امر موجب شده است تا تکاپوی مسوولان این نهاد برای رفع مشکل فضا و تجهیزات افزایش یابد.

به گزارش پیرانشهر رووداو شهرستان پیرانشهر در جنوب استان آذربایجان غربی با داشتن کمترین سرانه فصای آموزشی در سطح استان در رتبه آخر استان جای دارد.