درمانگاه هلال احمر بزودی افتتاح می‌شود

سلیمان فرازمهر رییس جمعیت هلال احمر پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو با اشاره به اینکه هلال احمر یک نهاد غیرسیاسی و غیر دولتی است و خدمات بشر دوستانه و عام‌المنفعه ارایه می‌کند گفت: این‌نهاد از بطن مردم‌است و در تمام دنیا و برای تمامی انسان‌ها فارغ از نژاد، دین و … و صرفا […]

سلیمان فرازمهر رییس جمعیت هلال احمر پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو با اشاره به اینکه هلال احمر یک نهاد غیرسیاسی و غیر دولتی است و خدمات بشر دوستانه و عام‌المنفعه ارایه می‌کند گفت: این‌نهاد از بطن مردم‌است و در تمام دنیا و برای تمامی انسان‌ها فارغ از نژاد، دین و … و صرفا برای انسان‌ها تلاش می‌کند.

رییس هلال احمر پیرانشهر که بیش از ۹سال است در پیرانشهر فعالیت می‌کند گفت: هلال احمر در در ۴ حوزه که مهمترین آن امداد و نجات است فعالیت دارد و امدادگران این جمعیت پس از طی دوره‌های آموزشی به صورت کاملا داوطلبانه به مردم خدمات ارایه می‌کنند.
وی با اشاره به پایگاه امداد و نجات جاده ای پیرانشهر در سه راهی جلدیان گفت: این پایگاه که یکی‌ مجهزترین پایگاه‌های استان بشمار می‌رود در سال ۹۱ با کمک‌مسوولان شهرستان و خیرین پیرانشهر افتتاح شد و در سال ۹۲ به یک‌دستگاه خودروی نجات تیپ‌۲ تجهیز گردید که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های امداد و نجات به شمار می‌رود که ارزش آن بیش از یک و نیم میلیارد تومان است و از آن در عملیات رها سازی مصدومان در تصادفات جاده‌ای استفاده می‌شود.

فرازمهر با اشاره به کاهش تصادفات جاده‌ای در ۳ماهه نخست سال جاری گفت: در سه ماهه نخست سال جاری تنها ۱۲ مورد تصادف به ایستگاه پایگاه جاده‌ای سه راهی جلدیان گزاش شده که در تیم‌های امدادی این جمعیت بلافاصله در محل حضور داشته و نسبت به نجات مصدومان اقدام کرده‌اند.
همچنین باتوجه به برفگیر بودن محورهای این شهرستان و کوهستانی بودن آن، در بخش امداد و نجات کوهستان امدادگران این جمعیت فعالیت چشمگیری دارند که شاید بتوان گفت بارزترین عملیات انجام شده در این حوزه در سطح شهرستان در سال ۹۲ انجام‌گرفت که طی آن بیش از ۱۰۰۰ مسافر در راه مانده نجات و در مصلی امام خمینی پیرانشهر اسکان داده شدند.

وی با اشاره به مدیریت صحیح انجام گرفته طی سال‌های اخیر در حوزه برف روبی جاده‌های شهرستان گفت: خوشبختانه با مدیریت صحیح در این حوزه طی چندسال اخیر کمتر شاهد مسدود شدن مسیرها و در راه ماندن مسافران‌بوده‌ایم.
همچنین امدادگران این بخش در سال جاری ۳ عملیات امداد و نجات کوهستان را در شرایط سخت انجام داده‌اند که طی آن ۴ جنازه و ۳ مصدوم از ارتفاعات پیرانشهر توسط امدادگران این جمعیت به پایین دست منتقل شده اند.

همچنین هفته گذشته عملیات جستجو برای یافتن جسد صخره‌نورد ارومیه‌ای که در رودخانه لک‌‌بن غرق شده بود، با تلاش امدادگران این جمعیت و همکاری سایر نهادها انجام‌گرفت و پس از دو روز عملیات در سخت‌ترین شرایط جسد وی پیدا شد.

فرازمهر با اشاره به بارندگی‌های منطقه گفت: پیرانشهر در برخی مناطق مستعد بروز سیل است سیل‌های روستای توژله در سال ۸۹، سیل پسوه و کهنه‌لاهیجان در سال گذشته مهمترین سیل‌های پیرانشهر در سال‌های اخیر به شمار می‌رود که تنها در سیل پسوه طی ۷ روز به ۱۳۱ خانوار این روستا توسط جمعیت هلال احمر پیرانشهر امدادرسانی انجام گرفت و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان انواع اقلام در بین خانوارها توزیع گردید.

فرازمهر افزود: جمعیت هلال احمر پیرانشهر در حوادث داخل کشور نیز فعالیت چشمگیری داشته که در زلزله کرمانشاه و سیل‌های شمال و غرب کشور در بهار امسال امدادرسانی با کمک‌مردم‌فهیم شهرستان پیرانشهر انجام گرفت.

فرازمهر آموزش را اساسی ترین حوزه فعالیت هلال احمر دانست و گفت: به این منظور این جمعیت اکنون در مدارس و مهد کودک ها مشغول آموزش دانش آموزان است که می‌توان با ارایه آموزش صحیح آسیب‌های ناشی از اتفاقات و حوتدث را به حداقل رساند.

فرازمهر در خاتمه به حوزه درمان و توانبخشی اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های بسیار که انجام گرفته است، مجوز احداث درمانگاه هلال احمر پیرانشهر دریافت شده و ساختمان درمانگاه شبانه‌روزی این جمعیت آماده شده و در مرحله تجهیز قرار دارد و با مساعدت‌های انجام‌گرفته از سوی مسوولان و خیرین شهرستان به زودی عملیات تجهیز این درمانگاه شروع خواهد شد.

فرازمهر گفت: این درمانگاه که به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد داشت، دارای پزشک، پرستار، ماما، سونوگرافی، دندان‌پزشک و حتی در برخی روزهای هفته دارای پزشک متخصص خواهد بود که با تعرفه دولتی به مردم شهرستان پیرانشهر ارایه خدمات خواهد کرد.

فرازمهر دلیل تاخیر در راه‌انداری این درمانگاه را کارشکنی برخی اشخاص در شهرستان عنوان‌کرد و گفت: متاسفانه برخی افراد در شهرستان مانع راه‌اندازی این پروژه هستند و در هلال احمر بدنبال ماجراجویی هستند که ضمن اعلام اینکه هلال احمر مکان مناسبی برای ماجراجویی نیست، از نماینده شهرستان و فرماندار و سایر مسوولان تقاضا دارم در راه‌اندازی این پروژه و در مقابل مخالفان، هلال احمر را یاری کنند.