تجارت مرزی محور سفر وزیر صمت به پیرانشهر و سردشت

 پیرانشهر رووداو- عملکرد آذربایجان غربی در بخش اعطای تسهیلات طرح اشتغال فراگیر روستایی فردا /پنجشنبه/ با حضور استاندار آذربایجان غربی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می گیرد و وزیر صمت نیز در همین روز با هدف توسعه تجارت مرزی از مرزهای کیله سردشت و […]

 پیرانشهر رووداو- عملکرد آذربایجان غربی در بخش اعطای تسهیلات طرح اشتغال فراگیر روستایی فردا /پنجشنبه/ با حضور استاندار آذربایجان غربی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار می گیرد و وزیر صمت نیز در همین روز با هدف توسعه تجارت مرزی از مرزهای کیله سردشت و تمرچین پیرانشهر بازدید می کند.

دکتر رسول خضری ناظر عالی اشتغال آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پیرانشهر رووداو در مورد سفر این دولتمردان به این استان اظهار داشت: عملکرد ادارات کل جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به عنوان سه ارگانی که بیشترین تسهیلات را از محل منابع اشتغال فراگیر دریافت کرده‌اند، فردا در دومین جلسه کارگروه اشتغال استان طی سال جاری مورد بررسی قرار می گیرد؛ در این جلسه وضعیت اعتباری بانک‌های عامل نیز با هدف رفع مشکلات و کمبودها بررسی می شود.
رسول خضری با اشاره به سود چهار تا ۶ درصدی این تسهیلات که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود، افزود: این تسهیلات برای توسعه مناطق روستایی در نظر گرفته شده است و امیدواریم با اعطای مناسب آن زمینه اشتغال در مناطق محروم استان فراهم شود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: «رضا رحمانی» وزیر صمت نیز فردا / پنجشنبه / به همراه استاندار آذربایجان غربی و دیگر همراهان از مرزهای کیله سردشت و تمرچین پیرانشهر و آخرین وضعیت تجارت در این مرزها بازدید می کند.
وی افزود: دولتمردان فردا با حضور در مرز کیله با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این شهرستان به منظور بررسی مشکلات موجود به ویژه وضعیت کارت‌های الکترونیک مرزنشینی نشست خواهند داشت.
خضری با اشاره به رایزنی‌های انجام‌گرفته بین «رحمانی» و وزیر بازرگانی عراق برای رسمی شدن مرز کیله سردشت، افزود: وزیر صمت آخرین وضعیت مرز کیله را بررسی کرده و سپس با حضور در مرز تمرچین پیرانشهر با بازرگانان و فعالان تجاری این شهرستان دیدار می کند.
وی رفع مشکلات تجار، رفع مشکلات کارت‌های الکترونیک مرزنشینی، مشکل ثبت سفارش کالا و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت را از موضوعات اصلی مورد بحث در پیرانشهر عنوان کرد.