بیش از ۱.۵ تن گوشت قرمز ناسالم، مرغ تاریخ منقضی و آلایش در پیرانشهر از چرخه مصرف خارج شد

دکتر سیداحمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: ۱ تن و ۷۶۷ کیلوگرم گوشت فاسد و غیر بهداشتی از مراکز عرضه گوشت و مرغ ضبط و با رعایت شرایط زیست محیطی از چرخه مصرف انسانی خارج گردید. دکتر سیداحمدی اظهار داشت : قسمتی از لاشه یک گوسفند ماده که […]

دکتر سیداحمدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: ۱ تن و ۷۶۷ کیلوگرم گوشت فاسد و غیر بهداشتی از مراکز عرضه گوشت و مرغ ضبط و با رعایت شرایط زیست محیطی از چرخه مصرف انسانی خارج گردید.

دکتر سیداحمدی اظهار داشت : قسمتی از لاشه یک گوسفند ماده که فاقد مهر و پلمپ دامپزشکی بوده که به صورت کاملا غیر بهداشتی و خارج از سیستم کشتارگاهی ذبح شده بود، توسط بازرسین دامپزشکی از طریق گزارشات مردمی ورود پیدا کرده و ضبط گردید.

دکتر سیداحمدی در ادامه افزود؛ کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر بر فعالیت‌های مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی نظارت دارند و از شهروندان در خواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی اطلاع دهند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان پیرانشهر در خاتمه گفت: مردم گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز عرضه مجاز که دارای مهر و تأییدیه بهداشتی دامپزشکی می باشد، تهیه و از خرید گوشت دام و طیور که به صورت غیرمجاز و غیر بهداشتی در خارج از کشتارگاه ذبح می‌شود به طور جدی خوداری کنند، چرا که دام های خارج از چرخه کشتارگاهی بدون نظارت بازرسین دامپزشکی بوده و احتمال ابتلا به انواع بیماری ها همچون سل ، تیلریوز ( زردی)، MCF، سل و انواع کیست ها و انگل ها را دارا می باشند