رییس جدید هیات فوتبال پیرانشهر به هیات فوتبال استان معرفی شده است

  کیوان خوشبخت رییس اداراه ورزش و جوانان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: طبق ساختار مدیریتی اداره ورزش و جوانان، رییس هیات‌های ورزشی توسط این اداره معرفی و پس از طی مراحل قانونی و استعلامات از مراجع مربوطه، هیات‌های استانی فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند. خوشبخت در خصوص وضعیت هیات فوتبال […]

 

کیوان خوشبخت رییس اداراه ورزش و جوانان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: طبق ساختار مدیریتی اداره ورزش و جوانان، رییس هیات‌های ورزشی توسط این اداره معرفی و پس از طی مراحل قانونی و استعلامات از مراجع مربوطه، هیات‌های استانی فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

خوشبخت در خصوص وضعیت هیات فوتبال پیرانشهر و حواشی ایجاد شده گفت: دوره ۴ساله مدیریت رییس قبلی این هیات به اتمام رسیده و طبق قانون و اساسنامه فدراسیون فوتبال شخصی دیگر از سوی این اداره به هیات استان معرفی گردیده است.
خوشبخت با اشاره به بندهای این اساسنامه گفت: در بند دوم این اساسنامه اشاره شده که رییس هیات فوتبال توسط اداره ورزش و جوانان معرفی می‌شود و پس از تایید توسط هیات فوتبال استان، به عنوان رییس هیات انتخاب خواهد شد.
همچنین در بند ۳ اشاره شده که رییس هیات فوتبال استان در انتخابات تعیین خواهد شد و پس از آن یک ماه فرصت برای معرفی رییس هیات وجود دارد که در صورت عدم معرفی، این هیات می‌تواند فردی را به عنوان سرپرست انتخاب کند.
همچنین در بند ۱۱ اشاره شده است که رییس اداره ورزش و جوانان نمی‌توانند مستقیما رییس این هیات را عزل کند و باید این عزل با هماهنگی رییس هیات استان صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: اکنون هیات فوتبال استان تنها بند ۱۱ را ملاک قرار داده است درحالی که طبق بند ۲ این اساسنامه هیات فوتبال استان تنها می‌تواند نفر معرفی شده از سوی اداره ورزش و جوانان را تایید یا رد کند و اکنون دکتر بهجتی به عنوان رییس جدید این هیات معرفی شده است، هیات استان در صورت تایید وی، ایشان را باید به عنوان رییس جدید معرفی نماید و یا اینکه صلاحیت وی را رد کند تا اداره ورزش و جوانان پیرانشهر فرد دیگری را معرفی نماید. در هر صورت این هیات نمی‌تواند فرد خاصی را به ما تحمیل کند.
وی در خصوص حواشی اخیر در فوتبال شهرستان گفت: متاسفانه بحث تغییر رییس هیات فوتبال پیرانشهر به فضایی مناسب برای عده‌ای تبدیل شده تا از این طریق به مقاصد سیاسی خود رسیده و با اعمال فشار بر این اداره فضای موجود را متشنج کنند.

خوشبخت ادامه داد: متاسفانه این مشکل در هیات فوتبال ۸ شهرستان استان وجود دارد و مشکل در ۳ شهرستان ازجمله پیرانشهر به مرحله حاد رسیده که با پیگیری‌هایی که انجام شده امیدواریم به زودی وضعیت این هیات تعیین تکلیف شود.