شهردار پیرانشهر خبر داد: اتمام فرهنگسرای پیرانشهر به ۴ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

شهردار پیرانشهر در خصوص وضعیت فرهنسگرای این شهرستان گفت: بر اساس آخرین برآورد های اولیه انجام گرفته، اتمام فرهنگسرای پیرانشهر نیاز به بودجه ی ۴ میلیارد تومانی دارد. انور سعیدی، شهردار شهر پیرانشهر در خصوص آخرین وضعیت فرهنگسرای شهرستان پیرانشهر گفت: متأسفانه علی رغم برنامه ریزهای صورت گرفته جهت ادامه فعالیت ساخت فرهنسگرای پیرانشهر این […]

شهردار پیرانشهر در خصوص وضعیت فرهنسگرای این شهرستان گفت: بر اساس آخرین برآورد های اولیه انجام گرفته، اتمام فرهنگسرای پیرانشهر نیاز به بودجه ی ۴ میلیارد تومانی دارد.

انور سعیدی، شهردار شهر پیرانشهر در خصوص آخرین وضعیت فرهنگسرای شهرستان پیرانشهر گفت: متأسفانه علی رغم برنامه ریزهای صورت گرفته جهت ادامه فعالیت ساخت فرهنسگرای پیرانشهر این پروژه مهم و حیاتی نیاز به بودجه ای در حدود ۴ میلیارد تومان دارد که در شرایط فعلی تقبل این هزینه از عهده شهرداری پیرانشهر خارج است.

 وی ادامه داد: نقشه تکمیلی این پروژه در مساحت ٢۴٠٠ متر مربع و مساحت اعیانی حدود ۴٠٠٠ متر مربع در دو طبقه طراحی شده است که طبقه همکف آن شامل یک سالن اجتماعات با ظرفیت ٧۵٠ نفری و یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت ٢۵٠ نفری می باشد.

سعیدی اضافه کرد: همچنین طبقه اول این فرهنگسرا شامل بخش اداری، کتابخانه، سالن جلسات، سالن مطالعه و نمایشگاه دائمی می باشد.

شهردار پیرانشهر با اشاره به این که تا کنون مبلغ ۱ میلیارد تومان از محل منابع داخلی شهرداری پیرانشهر برای این پروژه هزینه شده است یادآور شد، با توجه به برآوردهای اولیه صورت گرفته و شرایط اقتصادی فعلی اتمام این فرهنگسرا نیاز به بودجه ای در حدود ۴ میلیارد تومان دارد که تقبل این هزینه برای شهرداری پیرانشهر در شرایط کنونی به هیچ وجه مقدور نمی باشد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ادامه عملیات ساخت و ساز این پروژه فرهنگی در پیرانشهر خاطر نشان شد، فرهنگسرای کنونی پیرانشهر از پیشرفت فیزکی ۱۰ درصدی برخوردار می باشد لذا اعلام میکنیم که اگر سرمایه گذار بخش خصوصی بتواند با تقبل هزینه های ساخت این فرهنکسرا بصورت توافقی با شهرداری نسبت به اتمام آن اعلام آمادگی کند این شهرداری آمادگی دارد تا بر اساس شرایط و ضوابط قانونی نسبت به این مهم اقدام کند.

شهردار پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان شد، متأسفانه علی رغم پیگیری های لازم و مطرح کردن مشکلات مالی این پروژه در حضور مسئولان شهرستانی و استانی، نبود حمایت های لازم از طرف مسئولان تا کنون حتی یک ریال هم از طرف کمیته برنامه ریزی شهرستان و همچنین از محل اعتبارات استانی به این پروژه مهم فرهنگی شهرستان اختصاص نیافته است.

وی در خاتمه با اشاره به این موضوع که فرهنگسرای پیرانشهر در صورت حمایت مسئولان می تواند آبروی فرهنگی شهر محسوب شود، عنوان کرد: این پروژه تنها متعلق به شهرداری نیست بلکه به تمام شهروندان تعلق دارد، و از طرفی هم با توجه به کمبود فضای فرهنگی در سطح پیرانشهر می تواند در صورت حمایت و توجه مسئولان شهرستان و استان باعث رفع مشکلات مربوط به کمبود فضاهای فرهنگی در این شهرستان شود.

شایان ذکر است که پروژه فرهنسگرای پیرانشهر چندین سال است که تنها پس از پیشرفت ۱۰ درصدی و بعلت کمبود منابع مالی به حال خود رها شده است و در سفر اخیر دکتر سید عباس صالحی، وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع از طرف “عثمان حسن زاده ” بعنوان نماینده اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مطرح شد که در نهایت شخص وزیر قول مساعد دادند که ادامه ساخت و تجهیز فرهنگسرای ناتمام پیرانشهر در دستور کار وزارت قرار خواهد گرفت.

” عثمان حسن زاده، خبرنگار خبرگزاری کردپرس”