وزیر ورزش و جوانان؛ورزش پیرانشهر و سردشت ظرفیت مطرح شدن در سطح ملی را دارد

در دیدار وزیر ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر و دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس ورزش و جوانان پیرانشهر و عضو شورای شهر سردشت مهمترین مسائل و مشکلات بخش ورزش و جوانان دو شهرستان مطرح گردید. دکتر سلطانی فر وزیر ورزش […]

در دیدار وزیر ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر و دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت و دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس ورزش و جوانان پیرانشهر و عضو شورای شهر سردشت مهمترین مسائل و مشکلات بخش ورزش و جوانان دو شهرستان مطرح گردید.

دکتر سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در این دیدار ضمن تاکید بر ظرفیت ها و استعدادهای دو شهرستان ابراز امیدواری کردند که با پیگیری های دکتر خضری نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس و همراهی مدیرکل و رئیس ورزش و جوانان دو شهرستان بتوان بخش هایی از محرومیت های حوزه ورزش و جوانان این دو شهر برطرف شود و شرایط لازم برای بروز استعدادها و مطرح شدن در سطح ملی و جهانی ایجاد شود.

در این دیدار که با رایزنی های دکتر خضری نماینده دوشهرستان، روسای اداره های ورزش و جوانان پیرانشهر و سردشت نیز دعوت شده بودند، بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات حوزه ورزش و جوانان سردشت و پیرانشهر انجام شد که مهمترین مباحث مطروحه به شرح زیر می باشد:

۱. کمبود سرانه های ورزشی و عدم رعایت عدالت در توسعه اماکن ورزشی

۲. کمبود امکانات و تجهیزات ورزشی در مقایسه با شهرستان های همجوار

۳. حمایت قاطع از هیات های ورزشی جهت ارتقای سطح ورزش شهرستان

۴.پیگیری تخصیص اعتبارات ویژه جهت رفع محرومیت های ورزشی منطقه به جهت افزایش کمی و کیفی سرانه های ورزشی

۵. توجه بیشتر به ورزش های بومی و محلی علی الخصوص هیات های ورزشی روستایی و عشایری با توجه به بافت جمعیتی شهرستان های سردشت و پیرانشهر که در مقایسه با سایر شهرستان ها جمعیت زیادی از مردم عزیز این دو شهرستان در روستاها ساکن می باشند.

۶.پیگیری و ساخت خانه های روستایی در روستاهای دور افتاده

۷.با توجه به استعدادهای ورزشی موجود در دو شهرستان توجه ویژه به ورزش قهرمانی و ایجاد خانه های ورزشی تخصصی هماهنگی با هیئت های استان و فدراسیون های ورزشی جهت بهره وری بیشتر.

در خاتمه این نشست صمیمی وزیر محترم ضمن دریافت مشکلات و درخواست های حوزه ورزش و جوانان دو شهرستان قول مساعد برای پیگیری و برطرف کردن آن ها را دادند.

در ضمن در این نشست آقای کمال بیدخ رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سردشت نیز دعوت شده بودند که به دلیل حضور در دانشگاه و برگزاری امتحانات موفق به حضور در این نشست نشدند اما یکی از اعضای شورای شهر سردشت به نمایندگی از این شهرستان در این جلسه حضور یافتند.