شروع مجدد ساخت فرهنگسرای پیرانشهر به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی کشور نسبت به تسریع در روند ساخت و تجهیز فرهنگسرای پیرانشهر تاکید کرد. سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در حاشیه سفر به شهرستان مهاباد در پاسخ به درخواست “عثمان حسن زاده” که بعنوان نماینده اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان پیرانشهر خواستار توجه ویژه وزیر به فرهنگسرای ناتمام […]

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی کشور نسبت به تسریع در روند ساخت و تجهیز فرهنگسرای پیرانشهر تاکید کرد.

سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در حاشیه سفر به شهرستان مهاباد در پاسخ به درخواست “عثمان حسن زاده” که بعنوان نماینده اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان پیرانشهر خواستار توجه ویژه وزیر به فرهنگسرای ناتمام شهرستان پیرانشهر و همچنین صدور مجوز ساخت یک مجتمع فرهنگی و هنری در شهر “لاجانشهر” شد، گفت: مشکلات حوزه فیزیکی و ساخت و سازهای مجتمع های فرهنگی و هنری در سطح کشور یکی از معضلات اساسی این وزارت می باشد.

وی اضافه کرد: افزایش سرانه فضاهای فرهنگ و هنر در تمامی کشور جزء یکی از برنامه های اساسی این وزارتخانه می باشد اما در گام نخست باید با تعریف منابع مالی آنها در این راستا گام برداشت.

صالحی در خصوص فرهنگسرای ناتمام شهرستان پیرانشهر هم یادآور شد، سعی خواهد شد تا مراحل ادامه ساخت و تکمیل و تجهیز فرهنگسرای ناتمام شهرستان پیرانشهر بعنوان یکی از پروژه های فرهنگی استان آذربایجان غربی در جنوب استان بسرعت در دستور کار قرار گیرد و با توجه به افزایش جمعیت این شهرستان شاهد رفع مشکلات حوزه فرهنگی در این شهرستان باشیم.

شایان ذکر است که فرهنگسرای شهرستان پیرانشهر در زمینی به مساحت ٢۴٠٠ متر مربع و مساحت اعیانی حدود ۴٠٠٠ متر مربع تنها پس از ۱۰ درصد پیشرفت فیزکی، ادامه فعالیت ساخت و اتمام آن بدلیل نبود اعتبارات لازم متوقف شده است.
” عثمان حسن زاده ، خبرنگار خبرگزاری کردپرس”