دکتر خضری: بخشودگی تعرفه واردات از طریق کارت های الکترونیک مرزنشینی به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت

دکتر خضری با اعلام این خبر گفت: دلیل تاخیر در اعلام کالاهای مجاز از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی تغییر وزرای صمت و اقتصاد است. دکتر رسول خضری نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: مهمترین حامی مرزنشینان در دولت وزیر کشور است و به شدت با طرح استیضاح ایشان در مجلس مخالف هستیم. دکتر رسول خضری […]

دکتر خضری با اعلام این خبر گفت: دلیل تاخیر در اعلام کالاهای مجاز از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی تغییر وزرای صمت و اقتصاد است.

دکتر رسول خضری نمانیده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: مهمترین حامی مرزنشینان در دولت وزیر کشور است و به شدت با طرح استیضاح ایشان در مجلس مخالف هستیم.

دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: وزیر کشور از حامیان اصلی مرزنشینان در دولت است و بیشتر مصوبه های هیات دولت در حمایت از مرزنشینان با مدیریت ایشان انجام شده است و لذا به عنوان نماینده دو شهر مرزنشین با طرح استیضاح وزیر کشور به شدت مخالف هستم.

خضری افزود: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور بارها از مرزنشنینان حمایت کرده اند و در نشست امروز که با حضور تعدادی از نمایندگان شهرهای مرزنشنین کشور برگزار شد، بر فعال شدن مجدد کارت های الکترونیک مرزنشینی برای توسعه فعالیت مرزی و کمک به معیشت مرزنشینان تاکید کردند و گفتند: مصوبه افزایش اقلام مجاز برای واردات از طریق کارت های الکترونیک مرزنشینی به زودی تعیین تکلیف می شود.

دکتر خضری افزود: در این نشست وزیر کشور اعلام کردند که دولت مصوبه افزایش اقلام مجاز برای واردات از طریق کارت الکترونیک مرزنشینی را بازنگری کرده و اقلام مجاز برای واردات را به ۱۳۰ قلم کالا تغییر داده است که همچنان اقلام اساسی برای بازارچه های مرزی را شامل می شود و در هفته های آینده نهایی و از طریق وزارتخانه های مسئول ابلاغ خواهد شد.

خضری در خصوص دلیل تاخیر در اعلام کالاهای مجاز برای واردات با کارت الکترونیک مرزنشینی را تغییر وزاری صمت و اقتصاد خواند و گفتند: در مصوبه جدید و با حمایت وزیر کشور میزان بخشودگی تعرفه وارداتی از طریق کارت های الکترونیک مرزنشینی از۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که این موضوع نیز می تواند موجب افزایش فعالیت بازرگانی در بازارچه های مرزی شود.

این نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: وزیر کشور در این نشست تیراندازی به کوله بران و هر شخص دیگری در مرزهای کشور را محکوم کرده و از نیروهای مرزبانی خواستند که در مقابله با افرادی که از مرز به صورت غیرمجاز تردد می کنند، از تیراندازی مستقیم خوداری کنند.