روستاهای اندیزه و سروکانی به شهر گردکشانه الحاق شدند

فرماندار پیرانشهر گفت: براساس مصوبه وزارت کشور دو روستای اندیزه و سروکانی به شهر گردکشانه الحاق شدند و شهر جدید لاجان ایجاد خواهد شد. براساس گزارش پیرانشهر رووداو صبح امروز یکشنبه ۲۵ آذرماه جلسه الحاق روستاهای اندیزه و سروکانی به شهر گردکشانه با حضور سیف الله مطلبی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان […]

فرماندار پیرانشهر گفت: براساس مصوبه وزارت کشور دو روستای اندیزه و سروکانی به شهر گردکشانه الحاق شدند و شهر جدید لاجان ایجاد خواهد شد.

براساس گزارش پیرانشهر رووداو صبح امروز یکشنبه ۲۵ آذرماه جلسه الحاق روستاهای اندیزه و سروکانی به شهر گردکشانه با حضور سیف الله مطلبی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی و عارف خدرلو مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی در فرمانداری پیرانشهر برگزار شد.

سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر گفت: طبق مصوبه وزارت کشور روستاهای اندیزه و سروکانی به شهر گردکشانه الحاق شدند و برای این شهر جدید نام لاجان پیشنهاد شده است که منتظر تایید وزارت کشور است.

ترابی افزود: انتظار می رود با الحاق این دو روستا به شهر و افزایش جمعیت شهری گردکشانه به ۴۲۰۱ نفر، اعتبارات بیشتری برای این شهر اختصاص یابد و مردم این دو روستا از امکانات شهری برخودار شوند.

مطلبی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: با الحاق این دو روستا به شهر و افزایش جمعیت شهری گردکشانه، درآمد شهرداری این شهر از اعتبارات استانی به ویژه در بخش مالیات بر ارزش افزوده افزایش خواهد یافت و می توان از محل این اعتبارات عقب ماندگی های این دو محله جدید از شهر گردکشانه و همگام سازی آن با بافت شهری را جبران کرد.

وی افزود: در ۸ ماهه نخست سال جاری از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به شهرداری گردکشانه اختصاص یافته که قطعا با الحاق این دو روستا، درآمد شهرداری این شهر افزایش خواهد یافت.

مطلبی ادامه داد: جهت توسعه شهرهای کوچک و جبران عقب ماندگی آن ها، تاکنون به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر استان بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال قیر رایگان اختصاص داده شده است و باتوجه به عقب ماندگی این دو روستا در بخش آسفالت معابر سعی خواهیم نمود با اختصاص قیر رایگان به شهرداری گردکشانه، شاهد جبران عقب افتادگی ها در این بخش باشیم.

خدرلو مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی نیز گفت: کاهش جمعیت روستاها در استان چندان خوشایند نیست ولی در کنار تبدیل این روستاها به شهر امیدواریم مردم این مناطق از امکانات بهتری برخوردار شوند. چراکه بیش از ۷۰ درصد اعتبارات از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرها اختصاص می یابد و تنها ۳۰ درصد آن در مناطق روستایی هزینه خواهد شد.

مهران ابراهیمی بخشدار لاجان نیز در این جلسه با اشاره به الحاق این دو روستا به شهر گردکشانه گفت: با الحاق این دو روستا اهالی آن از اعتبارات شهری برخودار خواهند شد و بر این اساس بهبود معابر، پاکیزگی و زیباسازی مناطق، دسترسی بیشتر به امکانات آموزشی، بهداشتی، آب شرب شهری، فضاهای تفریحی ورزشی و بهبود سیمای سازه ها از مزایای الحاق این دو روستا به شهر است.

در پایان این جلسه از دهیاران و شوراهای روستاهای اندیزه و سروکانی تقدیر شد.