توسعه پیرانشهر و سردشت نیاز به توجه بیشتر دولت دارد

به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو، دکتر رسول خضری نماینده شهرستان های پیرانشهر- سردشت در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر و در حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن اشاره به رشادت های ۸ سال دفاع مقدس در این شهرستان افزود: اولین زیرساخت توسعه در هر جامعه ای جاده های مواصلاتی هستند، که متاسفانه […]

به گزارش پایگاه خبری پیرانشهر رووداو، دکتر رسول خضری نماینده شهرستان های پیرانشهر- سردشت در جلسه شورای اداری شهرستان پیرانشهر و در حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ضمن اشاره به رشادت های ۸ سال دفاع مقدس در این شهرستان افزود: اولین زیرساخت توسعه در هر جامعه ای جاده های مواصلاتی هستند، که متاسفانه جاده های پیرانشهر و سردشت وضعیت بسیار نامطلوبی دارند و با هیچ استانداردی برابری نمی کند. که خوشبختانه پروژه اتوبان تمرچین-پیرانشهر-نقده تحت عنوان کوریدور غرب کشور در سفر سال ۹۵ رئیس جمهور به استان، ردیف ملی دریافت کرده و اکنون این پروژه در حال اجرا است و باتوجه به اهمیت پروژه و نیاز منطقه امید است که تسریع در اتمام این پروژه از سوی دولت انجام شود.

دکتر خضری در رابطه با معابر مرزی اظهار داشت: باتوجه به اینکه معیشت مردم منطقه با مبادلات مرزی گره خورده و با توجه به انسداد معابر کولبری و صدور کارت الکترونکی برای ۶۰۰۰ نفر مرزنشین و ممنوعیت ۱۳۳۹ قلم کالا با استفاده از کارت های الکترونیکی مشکلات زیادی را برای مرزنشینان ایجاد کرده و امید است در سفر اخیر رئیس جمهوری رفع ممنوعیت ۱۸۴ قلم کالا برای معابر پیرانشهر و سردشت و ۳ استان دیگر مرزی کشور در نظر گرفته شود.

دکتر خضری در رابطه با عوارض خروج زمین از کشور افزود: با توجه به هم مرز بودن شهرستان پیرانشهر با کشور عراق و با توجه به اینکه اکثر مسافران عبوری از مرز تمرچین اهل پیرانشهر می باشند و باتوجه به تغییرات اخیر در نرخ عوارض خروج کشور مشکلات زیادی را برای مرزنشینان ایجاد کرده که طرح بازگشت به نرخ ۲۵ هزار تومانی توسط کمیسیون اقتصادی تصویب شده و امیدواریم هرچه سریع تر ابلاغ و اجرایی شود.

دکتر خضری در رابطه با مشکلات در حوزه بهداشت شهرستان افزود: بیمارستان جدید پیرانشهر که مصوبه آن در سال ۹۵ زده شد در حال ساخت است که اخیرا طی جلسه با سازمان برنامه و بودجه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه اختصاص داده شد و انشالله تا اواخر سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.

در رابطه با بهره مندی شهرستان های سردشت و پیرانشهر از نعمت گار افزود: در سال ۹۱ روستا های سردشت از نعمت گار برخوردار نبودند ولی اکنون ۵۳ روستا حوزه سردشت یا از نعمت گاز برخوردارند یا به زودی بهره مند خواهند شد. در سال ۹۱ تنها ۸ روستای شهرستان پیرانشهر از این نعمت بهره مند بودند که خوشبختانه ۲۵ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند و در ۲۶ روستای دیگر در حال اجراست و در ۸ روستای دیگر نیز به زودی کلنگ زنی خواهد شد.

دکتر خضری در رابطه با کمبود فضای آموزشی در پیرانشهر افزود: دو سوم ساخت مدارس توسط خیرین مدرسه ساز انجام می شود، متاسفانه یک سوم اعتبارات دولت به این حوزه اختصاص داده شده است که امید است دولت در بودجه ساخت فضای آموزشی اعتبار ویژه را در نظر بگیرند. همچنین اتمام فرهنگسرای پیرانشهر از مطالبات مردم فرهنگی شهرستان است که نیاز به توجه ویژه دولت دارد.