آیین رونمایی از ۷ کتاب کوردی در مهاباد برگزار گردید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرانشهر رووداو و به نقل از هاژه، روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه مراسم رونمایی از ۷ اثر نویسنده کورد عبدالرحیم آسیابان در مهاباد برگزار گردید. این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد و در آمفی تئاتر این اداره با حضور ادیبان، نویسندگان، مسئولین و دوستداران کتاب برگزار […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پیرانشهر رووداو و به نقل از هاژه، روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه مراسم رونمایی از ۷ اثر نویسنده کورد عبدالرحیم آسیابان در مهاباد برگزار گردید.

این مراسم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد و در آمفی تئاتر این اداره با حضور ادیبان، نویسندگان، مسئولین و دوستداران کتاب برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در این مراسم اظهار داشت: وظیفه خود می دانیم قدر بزرگان هنر و فرهنگ را بدانیم، چرا که این بزرگان می توانند ارزش های فرهنگی، هنری و تاریخی را به زیبایی به تصویر بکشند و آن را برای نسل های پس از خود ماندگار کنند.

قادر مرادی گفت: هنرمندان و ادیبان ما همواره در راستای ترقی و پیشرفت ادبیات و فرهنگ گام برداشته اند و لذا تجلیل از آنان کمترین کاری است که می توانیم در حق این عزیزان انجام دهیم.

در ادامه پژوهشگر و تاریخ شناس کورد محمود پدرام در خصوص آثار آقای آسیابان به سخنرانی پرداخت و همت ایشان را در چاپ و انتشار آثارش ستود.

کریم صوفی مولودی مشهور به “تینوی مهابادی” شاعر و نویسنده در این مراسم ضمن اشاره به اثر شاخص و منتشر نشده خویش در خصوص شرح حال شاعران و نویسندگان کورد، به ارائه گزارشی از زندگی و آثار آقای آسیابان پرداخت.

در این مراسم عبدالرحیم آسیابان با قرائت دو شعر از دیوان خویش و با همراهی ویولون آقای خالد نادرپور شور و شوق معنوی خاصی به همگان بخشید.

در پایان پرده از ۷ اثر به زبان کوردی به نامهای (خولخوله و ماخۆلان، افسانه هولیارشای کورد، راز و نیازی کوردی، دیوان غریبان، هۆپ، کورته باسێکی بلیمه‌تی جیهانی، دەروازەی شاری نووسین) برداشته شد.

عبدالرحیم آسیابان با تخلص غریبان در سال ۱۳۲۹ در روستای کلیجه مهاباد دیده به جهان گشود. دارای سه فرزند (دو پسر و یک دختر) می باشد. آثار این نویسنده و شاعر در زمینه های رمان، شعر، افسانه، آموزش زبان و.. . می باشد. تا کنون ۱۰ اثر از وی منتشر شده است و علاوە بر ۷ اثر رونمایی شده در سال ۱۳۷۴ شمسی ۳ رمان ایشان منتشر شده است. ۱۲ اثر دیگر از این نویسنده آماده چاپ و انتشار است.