اصلاح طلبان در خصوص مطالبی که نماینده شهرستان در جلسه ای در اداره ورزش و جوانان مطرح کرده بود، بیانیه ای صادر کردند

بسمه‌تعالی موی بشکافی به عیب دیگران چو به عیب خود رسی کوری از آن (مولانا) جناب آقای دکتر رسول خضری در نشست عصر روز چهارشنبه مورخه نهم آبان ماه سال جاری با جمعی از بانوان محترم پیرانشهری در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان که در ظاهر برای هم اندیشی به منظور رفع مشکلات ورزش […]

بسمه‌تعالی

موی بشکافی به عیب دیگران

چو به عیب خود رسی کوری از آن

(مولانا)

جناب آقای دکتر رسول خضری در نشست عصر روز چهارشنبه مورخه نهم آبان ماه سال جاری با جمعی از بانوان محترم پیرانشهری در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان که در ظاهر برای هم اندیشی به منظور رفع مشکلات ورزش بانوان تشکیل شده بود اما یک شوی تبلیغات زودرس انتخاباتی بیش نبود، نسبت به اصلاح طلبان پیرانشهر اسائه ادب کرده و اصلاح طلبان پیرانشهری را مجموعه ای فاقد اصالت خوانده و از آنها به اسم “دسته محدودی از احمدی نژادی های اصلاح طلب” یاد نموده است که برای کسب پست و مقام، به هر امر غیر اخلاقی دست می زنند!!!! خضری در ادامه ادعاهایش، به نقد اصلاح طلبان این دیار پرداخته و گفته اند که مشکل اصلاح طلبان احمدی نژادی پیرانشهر با بنده بخاطر این است که من اقدام به عزل یک نفر بخشدار ترک هشترودی کردم و بجای ایشان یک نفر بومی را جایگزین نموده ام؛ خضری اضافه کرده است که چرا اصلاح طلبان پیرانشهری از افراد غیر بومی دفاع کرده و با گزینه های بومی بر سرکار آمده، از در مخالفت برآمده اند؟!!!

اگر چه آقای نماینده آزاد هستند که راجع به منویات و تفکرات خود اظهار نظر کنند اما تهمت و نفرت پراکنی، آزادی بیان محسوب نمی شود لذا شورای اصلاح طلبان شهرستان پیرانشهر در مقام پاسخگویی به ادعاهای سراسر کذب رسول خضری و در جهت تنویر افکار عمومی، مواردی را به شرح ذیل اعلام می دارد:

۱- اصلاح طلبان شهرستان پیرانشهر از دوم خرداد ۷۶ تاکنون در چارچوب قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور و در راستای اهداف جنبش اصلاح طلبی ایران، به فعالیت های خویش ادامه داده است و در این دو دهه با فراز و فرودهایی هم مواجه بوده ولیکن هرگز بی فروغ نگشته و هیچ وقت از آرمان های اصلاح طلبی تنزل نکرده است البته در این بین کسانی همچون دکتر رسول خضری هم متاسفانه در این مجموعه بوده اند که در یک چرخش غیر اخلاقی و اپورتونیستی از دایره اصلاح طلبی به اردوگاه بی هویتی سیاسی نقل مکان کرده اند که ای کاش به جناح سیاسی اصول گرا می پیوستند!!

۲- آقای دکتر رسول خضری در حالی اصلاح طلبان پیرانشهری را به بداخلاقی سیاسی برای کسب مقام و قدرت سیاسی متهم می کند که خود نمونه بارز هرگونه بداخلاقی سیاسی است و سوابق ایشان نشان می دهد که برای فتح کرسی پارلمان چه تهمت ها و افتراها که به رقبای انتخاباتی خود روا نداشته است! بدون شک افکار عمومی و معتمدین شهرستان پیرانشهر نیک آگاه هستند که آقای نماینده در این چند ساله دوران نمایندگی برای حذف نیروهای اصلاح طلب، نخبگان شایسته پیرانشهری، دوستان نزدیک و همراهان انتخاباتی اش و مسوولین دفتر ارتباطات مردمی خود، به هر امر غیر اخلاقی دست یازیده اند!

۳- رسول خضری در بخشی دیگر از ادعاهای خود، اصلاح طلبان را متهم به دفاع از مدیران “غیرکرد” و مخالفت با نیروهای بومی پیرانشهری کرده است(!) این در حالیست که منش اصلاح طلبی حکم می کند که ما اصلاح طلبان، شایسته سالاری را ارجح بر “قومیت سالاری” بدانیم چرا که این آفت سیاسی-فرهنگی یکی از دلایل اصلی خانه نشین شدن شایستگان پیرانشهری تاکنون بوده و در سنوات قبل دستمایه بعضی از جریانات سیاسی برای حذف نیروهای بومی بوده است. چه بسا در دهه های قبل حضور نخبگان شایسته پیرانشهری در مناصب سیاسی و اداری، بر میزان وفاق ملی و تامین منافع ملی در منطقه می افزود البته طرح موضوع عزل مدیران غیرکرد و جایگزینی مدیران کرد از جانب آقای نماینده صرفا به منظور تشدید قومیت گرایی سیاسی برای تهیه خوراک انتخابات آتی مجلس بوده و انتظار می رود که آقای نماینده برای آینده سیاسی خودش هم بوده، نکات ایمنی را بیشتر رعایت فرمایند!! در ضمن آقای دکتر رسول خضری نباید هیچ وقت الطاف آن دو برادر ترک زبان هشترودی(آقایان مجاهدی فرماندار اسبق پیرانشهر و عباس پور بخشدار سابق مرکزی) را فراموش کنند! چرا که این دو نفر با همراهی آقای دکتر فتح الهی معاون سیاسی و امنیتی وقت استانداری آذربایجان غربی و تنی چند از همشهریان پیرانشهری( البته پشیمان از کرده خود ) نهایت سعی و تلاش خود را مصروف به صحنه کشاندن آقای دکتر رسول خضری به کارزار انتخاباتی دوره نهم مجلس شورای اسلامی کردند و از آن مهمتر کمک های شایانی برای اخذ صلاحیت آقای دکتر رسول خضری مبذول داشتند. بدون شک اگر الطاف این برادران نمی بود، دکتر رسول هرگز بر کرسی های سبز رنگ مجلس نهم جلوس نمی کردند!

۴- اما در مورد قضیه بومی گرایی و ادعای دکتر رسول و رسانه های وابسته به ایشان مبنی بر مخالفت ما اصلاح طلبان با بومی گرایی در انتصابات سیاسی و اداری سطح شهرستان، باید این نکته را متذکر شویم که این ادعا کذب محض بوده و اصلاح طلبان پیرانشهری همیشه سعی داشته اند که اصحاب قدرت را به بهره گیری از ظرفیت های بالای نخبگان شایسته پیرانشهری در مسوولیت های سیاسی و اداری شهرستان دعوت کنند. آنچه اصلاح طلبان با آن مخالف هستند، بومی گرایی نیست بلکه “خویشاوندسالاری” و “مهره چینی انتخاباتی” از جانب آقای دکتر رسول خضری است!!! آقای نماینده با حملەور شدن به اصلاح طلبان و متهم نمودن ایشان به مخالفت با نیروهای بومی، درصدد پنهان کاری نقش بدون انکار خویش در انتصاب اقوام و خویشان نسبی و سببی خود اعم از برادر خانم و خواهرزاده و فامیل دور و نزدیک در ادارات دامپزشکی، آب و فاضلاب روستایی، فنی و حرفه ای، واحدهای گوناگون شبکه بهداشت و … هستند البته دخالت های عیان خضری در انتصابات سیاسی شهرستان و به ویژه تحمیل کردن گزینه های خود برای فرمانداری و سرپرستان بخشداری های مرکزی و لاجان، قبلا در نامه ای سرگشاده خطاب به آقای محمد مهدی شهریاری، استاندار محترم آذربایجان غربی، مطرح شده است و لازم به تکرار آن نمی بینیم. علی ای حال دکتر رسول خوب می داند که اکنون و در آینده، بایستی پاسخگوی جوانان تحصیل کرده و نخبگان شایسته پیرانشهری باشد اما آیا پاسخی هم درکار خواهد بود مگر…!!!

و من الله التوفیق

شورای اصلاح طلبان شهرستان پیرانشهر