واکنش اداره راه و ترابری پیرانشهر به گزارش خبرنگار کرد پرس در مورد شیارهای جاده پیرانشهر- نقده

رئیس اداره راه و ترابری پیرانشهر به گزارش منتشر شده در خبرگزاری کردپرس با موضوع «شیارهایی که بلای جانند، نه چاره کار» واکنش نشان داد. جلال محمدی، گفت: با توجه به اینکه از نظر درجه بندی محورهای مواصلاتی ، محور پیرانشهر به نقده جزء مسیر فرعی درجه یک است که از بار ترافیکی بسیار سنیگنی […]

رئیس اداره راه و ترابری پیرانشهر به گزارش منتشر شده در خبرگزاری کردپرس با موضوع «شیارهایی که بلای جانند، نه چاره کار» واکنش نشان داد.

جلال محمدی، گفت: با توجه به اینکه از نظر درجه بندی محورهای مواصلاتی ، محور پیرانشهر به نقده جزء مسیر فرعی درجه یک است که از بار ترافیکی بسیار سنیگنی بویژه در فصل جاری برخوردار است لازم است در راستای تأمین امنیت جانی مسافران عبوری این محور تمهیدات خاصی اتخاذ شود.

وی ادامه داد: با وجود ترافیک سنیگن در این محور گاهاً شاهد سبقت های غیر قانونی و بسیار ناجوری از سوی برخی از رانندگان می شدیم که منجر به بروز حوادث جاده ای در این محور می شد لذا بر اساس تصمیمات این اداره در محل نقاط حادثه خیز بویژه پیچ های خطرناک در این محور اقدام به ایجاد شیارهای لرزاننده نمودیم تا ضمن هشدار به رانندگان شاهد کاهش تصادفات جاده ای در این محور باشیم.

محمدی در ادامه اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود از روزی که در این محور اقدام به ایجاد این شیارها شده است آمار تلفات جاده ای ناشی از تصادف به صفر رسیده است و مهمترین دلیل این کاهش این است که راننده به محض رسیدن به این نقاط با هوشیاری کاملتر و همچنین با سرعت کندتری اقدام به رانندگی می کند که این اقدام باعث کاهش آمار تصادفات جاده ای بویژه حوادث منجر به فوت شده است.

رئیس اداره راه و ترابری پیرانشهر اضافه کرد: شیارهای موجود در این محور موقتی بوده و تنها بخاطر رعایت حال رانندگان ایجاد شده است و اکنون بعنوان یک پروژه عمرانی تعریف و جهت آسفالت مجدد و اصلاح آن آماده واگذاری به پیمانکار می باشد.

محمدی در پاسخ به این سؤال که علت ایجاد شیارها و سپس آسفالت کردن مجدد آنها چیست؟ پاسخ داد: متأسفانه آسفالتی که قبلا در این محور مورد استفاده قرار گرفته بود با نظارت کارشناسان راه و شهرسازی، از آسفالت نوع ریزدانه استفاده شده بود که خود به خود باعث ایجاد لغزندگی خودروهای عبوری در سطح جاده می شد لذا با آسفالت مجدد آن و با بهره گیری از نوع دانه درشت ضمن از بین بردن شیارهای موجود میزان لغزندگی جاده در این نقاط نیز به صفر خواهد رسید.

این مسئول پیرانشهری با اشاره به اعتراض برخی از رانندگان به ایجاد شیارهای موجود ، عنوان کرد: بدون شک این اقدام پس از چندین بار مشورت با کارشناسان راهنمایی و رانندگی و در راستای کاهش آمار تصادفات جاده ای در این محور صورت گرفته است در ضمن با نزدیک شدن به فصل سرما و یخبندان نیز سعی خواهد شد تا با نمک پاشی به موقع شاهد کمترین مشکلات جاده ای در این محور باشیم.

رئیس اداره راه و ترابری پیرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این طرح الگوبرداری از هیچ کجای کشور نیست و برای اولین بار است که در این شهرستان و در محور پیرانشهر به نقده اجرا شده است، خاطر نشان شد، با توجه به موقعیت موجود و شرایط خاص محور مذکور و همچنین افزایش آمارهای سوانح جاده ای در سالهای اخیر این شیارها ایجاد شده است لذا انتظار داریم که رانندگان عبوری در این محور تا زمان اصلاح و انجام مجدد روکش آسفالت این نقاط با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

شایان ذکر است که در ماه های اخیر شیارهای ایجاد شده در نقاط حادثه خیز محور پیرانشهر به نقده توسط مسئولان راه و ترابری شهرستان پیرانشهر با اعتراض شدید رانندگان عبوری این محور مواجه شده است که خبرگزاری کردپرس این اعتراض ها را قالب گزارشی با عنوان “شیارهایی که بلای جانند، نه چاره کار” منتشر کرده بود که پاسخ مسئولان راه و ترابری شهرستان پیرانشهر را در پی داشت.
” عثمان حسن زاده ، خبرنگار رسمی خبرگزاری کرد پرس”