‍ پژوهشگر کورد اهل پیرانشهر جایزه بنیاد جهانى صلح در دانشگاه جورج واشنگتن را به خود اختصاص داد

کامیل احمدی پژوهشگر و مردم شناس، جایزه بنیاد جهانى صلح زنان بخش ادبیات و علوم انسانی دانشگاه جورج واشنگتن را به خود اختصاص داد. “کامیل احمدی” به دلیل تألیفات علمى و فعالیت هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر “جنسیت”، کودکان” و “اقلیت‌ها” برنده جایزه‌ای در دانشگاه جورج واشنگتن شد. این جایزه هر سال […]

کامیل احمدی پژوهشگر و مردم شناس، جایزه بنیاد جهانى صلح زنان بخش ادبیات و علوم انسانی دانشگاه جورج واشنگتن را به خود اختصاص داد.

“کامیل احمدی” به دلیل تألیفات علمى و فعالیت هایش در حوزه آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر “جنسیت”، کودکان” و “اقلیت‌ها” برنده جایزه‌ای در دانشگاه جورج واشنگتن شد.

این جایزه هر سال در بخش‌های مختلف آموزش و پروش، علوم سیاسی، قانون، پزشکى و سلامت، ادبیات و علوم انسانی، مطبوعات، هنر و … به پژوهشگران برتر جهان اهدا می‌شود که جایزه بخش ادبیات و علوم انسانی امسال به این محقق و نویسنده تعلق گرفت.

البته باید گفت کامیل احمدى در رقابت با کاندیدهاى انتخابى از کشورهاى مصر، انگلستان، کنیا و امریکا برنده این جایزه شد.

 احمدی در بخش ادبیات به دلیل تألیف‌ برخى از پژوهش‌ها و کتاب‌هایش با عناوین؛ ” نگاهى دیگر به شرق و جنوب شرقى ترکیه (مردم شناسى و رسوم)، “قتل‌هاى ناموسى” (پدیده قتل و خودکشى میان مهاجران اروپا)، “به نام سنت” (پژوهشی جامع در باب ختنه زنان در ایران)، “طنین سکوت” (پژوهشی جامع در باب ازدواج کودکان)، “تغییر هویت” ( تحقیقى بر هویت کوردهاى ایزدى در عراق، کوردستان عراق و سوریه)، “خانه‌ای بر روی آب”( پژوهشی جامع در باب ازدواج موقت، صیغه محرمیت در ایران)، “خانه‌ای با درِ باز”( پژوهشی جامع در باب ازدواج سفید) که به دو زبان فارسی و انگلیسى و گاهاً به تورکى و عربى به چاپ رسیده است و در بخش علوم انسانی آن به دلیل انجام پژوهش‌های وی در بحث آسیب‌ها و کار میدانى در بخش‌هاى از خاور میانه همانند ایران، ترکیه، بوسنى، عراق و افغانستان، و در آفریقا در کشورهاى مصر، کنیا، بوگینه فاسو، سودان و در اروپاى مرکزى کاندیدای این جایزه شده بود. وى قبلا هم کاندید و برنده جایزه هاى “ناموس” IKWRO و دانشگاه حقوق لندن، ” افتخار” کمیته اجتماعى آفریقا IAC و ” اتنو گرافى”برترین پژوهش قوم نگارى موزه شرق لندن HMS از کمیته میراث فرهنگى اروپا شده بود.

کامیل احمدی که دانش آموخته مردم شناسى اجتماعى از انگلستان است داراى مدارک تخصصى در حوزه تحقیق، حمایت‌گرى و لابیگرى نیز می‌باشد. او اصالتاً از اهل پیرانشهر است و در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه در خصوص جنسیت، کودکان و حقوق اقلیت‌ها پژوهش و فعالیت می‌کند.