بیش از ۵۰ درصد اظهارنامه مالیاتی پیرانشهر به صورت توافقی ارائه شد

آقای اسعد پروین رئیس اداره مالیاتی شهرستان پیرانشهر در مصاحبه با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت؛در سال ۹۷ برای عملکرد سال ۹۶ تعداد ۳۷۷۵ اظهارنامه مالیاتی از مودیان محترم مشاغل این شهرستان دریافت شده که ۵۲ درصد به صورت توافقی تکمیل شده است که مقرر است سازمان امور مالیاتی مجوز قطعی آنها را صادر نماید. آقای […]

آقای اسعد پروین رئیس اداره مالیاتی شهرستان پیرانشهر در مصاحبه با خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت؛در سال ۹۷ برای عملکرد سال ۹۶ تعداد ۳۷۷۵ اظهارنامه مالیاتی از مودیان محترم مشاغل این شهرستان دریافت شده که ۵۲ درصد به صورت توافقی تکمیل شده است که مقرر است سازمان امور مالیاتی مجوز قطعی آنها را صادر نماید.

آقای پروین افزود؛ بر اساس قانون مالیاتی مشاغل به سه گروه تقسیم می شوند که شاغلین شهرستان پیرانشهر باتوجه به شرایط اقتصادی منطقه اکثراً در گروه سوم قرار می گیرند که با بخشنامه سازمان امور مالیاتی مقرر گردیده است مالیات کسانی که به صورت توافقی اظهارنامه خود را تسلیم نموده اند با ۵ درصد افزایش قطعی گردد و اداره مالیاتی مطالبه مالیاتی دیگری از این مودیان ندارد به استثناء کسانی که مدارکی دال بر افزایش درآمد به اداره مالیاتی ارجاع داده شود که مابه التفاوت آن از مودی دریافت می گردد، ضمنا مودیان مالیاتی که در سال ۹۵ به مدت یک سال مالیاتی فعالیت داشته و مشمول معافیت مالیاتی بوده اند برابر اعلام سازمان امور مالیاتی در صورت تکمیل فرم توافقی کماکان در سال ۹۶ نیز مشمول معافیت بر درآمد نیز خواهند بود.

آقای پروین در رابطه با این موضوع که شرط برخورداری از هرگونه معافیت پایه مالیاتی ارائه اظهارنامه مالیاتی می باشد، افزود؛ اکثر صاحبان مشاغل ضعیف از جمله نانوایی ها، سوپرمارکت های خرده فروش، خیاطی های بانوان و مردانه و مشاغلی از این دست فقط در صورت ارائه اظهارنامه مالیاتی مشمول معافیت مالیات بر درآمد خواهند شد.

آقای اسعد پروین در رابطه با اظهارنامه مالیاتی شرکت ها و مستغلات افزود: این مودیان تا پایان تیرماه فرصت دارند تا جهت ارائه اظهارنامه خود اقدام نمایند، در غیراینصورت طبق قانون ششم توسعه شرکت ها و اشخاص حقوقی شامل معافیت مالیاتی نخواهند شد و این شرکت ها مشمول جریمه ۳۰ درصد جرائم غیرقابل بخشودگی و جرایم دیرکرد می شوند.

آقای اسعد پروین ضمن دعوت از مودیان محترم مالیاتی جهت تشکیل پرونده مالیاتی اظهار داشت یکی از برنامه های اداره کل مالیاتی سعی در شناسایی واحدهای مالیاتی جدید است که از اخذ پروانه کسب خودداری نموده اند که در همین راستا اداره مالیاتی این شهرستان بیش از ۳۰۰ واحد جدید شغلی در شهرستان طی سال گذشته شناسایی کرده و پرونده مالیاتی برای این اشخاص تشکیل داده شده است.

آقای پروین افزود درآمد مالیاتی از مردم و برای توسعه و آبادانی کشور می باشد که بر همین اساس اداره کل مالیاتی استان سال گذشته ۶ میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان شامل ۴ میلیارد و ۹۹۳ میلیون تومان به شهرداری پیرانشهر، ۳۰۰ میلیون تومان به شهرداری گردکشانه و ۲ میلیارد و ۸۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دهیاری های این شهرستان پرداخت کرده است تا برای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای شهرستان هزینه گردد.

آقای پروین افزود؛ مودیان محترم مشمول مالیات بر ارزش افزوده مکلفند در پایان هر فصل تا پانزدهم ماه اول فصل بعد اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل مالی گذشته را تسلیم سازمان امور مالیاتی نمایند، بنابراین از همه مشمولان ارزش افزوده تا ۱۵ تیرماه اظهارنامه مالیاتی فصل بهار خود را تحویل نمایند.

در پایان از همه مودیان محترم و شهروندان عزیز به خاطر تعامل و صبر و حوصله ای که با توجه به ماه مبارک رمضان و با زبان روزه و در شرایط گرمی هوا در تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود داشته اند، تقدیر و تشکر می نماییم.