نشست رئیس هلال احمر پیرانشهر با اصحاب رسانه/هلال احمر پیرانشهر تیم برتر در اجرای طرح نوروزی

پیرانشهر هر سال در طرح نوروزی جز تیم های برتر استانی بوده است. سلیمان فرازمهر در این رابطه به خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: باتوجه به اینکه ۱۸ اردیبهشت مصادف است با روز جهانی صلیب سرخ بر همین اساس ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت نیز به هفته هلال احمر نام گذاری شده است. در این هفته طی […]

پیرانشهر هر سال در طرح نوروزی جز تیم های برتر استانی بوده است.

سلیمان فرازمهر در این رابطه به خبرنگار پیرانشهر رووداو گفت: باتوجه به اینکه ۱۸ اردیبهشت مصادف است با روز جهانی صلیب سرخ بر همین اساس ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت نیز به هفته هلال احمر نام گذاری شده است. در این هفته طی مراسمی و با حضور فرماندار شهرستان پیرانشهر امام جمعه وجمعی از فرماندهان و روسای ادارات این شهرستان ضمن غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با شهیدان از جامعه داوطلبان و امدادی هلال احمر شهرستان پیرانشهر نیز تجلیل شد.

فرازمهر افزود:سازمان هلال احمر پیرانشهر در چهار حوزه” جوانان، داوطلبان، امداد و درمان و توانبخشی در قالب کانون های دانش آموزی، دانشجویی مشغول فعالیت است.

ایشان با اشاره به ۲ کانون دانشجویی در دانشگاه های پیام نور و آزاد این شهرستان افزود:باتوجه به برنامه ریزی های سازمان هلال احمر، داوطلبانی که موفق به گذراندن دوره های رده جوانان بوده اند می توانند در این کانون ها طی دوره های تخصصی جاده، دوره های تخصصی در سیلاب، دوره های تخصصی نجات در کوهستان و دوره های نجات در ارتفاع آموزش های لازم را ببینند.

فرازمهر در رابطه با مسابقات دوره های آموزشی افزود: هلال احمر شهرستان پیرانشهر توانسته هر ساله در مسابقات استانی جزء تیم های برتر استانی باشد، برای مثال در مسابقات دادرسی که در سطح کانون دانش آموزی برگزار می گردد پیرانشهر توانست در سال ۹۶ مقام دوم استانی برادران و مقام سوم خواهران را در سطح استان کسب کند. همچنین در مسابقات کمک های اولیه و مسابقات اسکان اضطراری هر سال مقام آور است.

رئیس هلال احمر پیرانشهر افزود: کانون خیرین هلال احمر پیرانشهر توانسته با جذب خیرین این شهرستان هر ساله به نحو احسن ایفای نقش کند برای نمونه این کانون پارسال مجموعاً۶۱ میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی را در قالب طرح همای رحمت  در بین افراد نیازمند شهرستان پخش نماید .
فعالیت خارج از این طرح این کانون باتوجه به حس نوع دوستی در رابطه با خارج ازشهرستان در حادثه زلزله کرمانشاه بود که مجموعاً کمک های شهرستان بالغ بر ۷ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی بود که برای زلزله زدگان ارسال شد.

فرازمهر در رابطه به عملیات ها و اقدامات این سازمان گفت:هلال احمر پیرانشهر در سال ۹۶ توانسته است در۵  عملیات امداد و نجات کوهستانی در مناطق کانی خدا و بارزین و دلاوان که تعدادی از همشهریان در برف و کولاک گرفتار شده بودند به خوبی ایفای نقش کند.

ایشان باتوجه به فعالیت ۳ ساله تیم امداد و نجات کوهستان اظهار داشت که در آینده نزدیک تیم امداد و نجات کوهستان و همچنین انبار امداد با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان شامل اقلام اساسی در مواقع بحران، درمانگاه و داروخانه شبانه روزی در محل هلال احمر و احداث پایگاه امداد جاده ای در شهر میرآباد در آینده ای نزدیک خبر داد.

جامعه آماری هلال احمر پیرانشهر باتوجه به آخرین سرشماری سال ۹۶ ، ۶۲۳۱ نفر خواهر و آقا بوده است.

سلیمان فرازمهر متولد روستای گردباساک شهرستان پیرانشهر می باشد که مدت ۸ سال است به عنوان رئیس هلال احمر شهرستان پیرانشهر مشغول فعالیت است.
فرازمهر یکی ار دبیران موفق در سطح کشوری بوده که توانسته از محیط دانشگاهی ابتداً در قالب داوطلب و در نهایت باتوجه به روحیه بالای امدادگری توانسته جذب نیروی سازمان هلال احمر به صورت رسمی شود.
لازم به ذکر است جذب نیرو برای کارکنان هلال احمر فقط از میان خانواده هلال احمر از میان داوطلبان و کانون های این سازمان انجام می گردد و به صورت آزاد جذب نیرو ندارد.