۵۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان و ازجمله پیرانشهر در حال اجرایی شدن است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تاکنون موفق به تحت پوشش قراردادن ۵۶ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی در استان شده‌ایم. در سال گذشته مقدار چهار هزار و ۸۷۵ هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شد که نتیجه اقدامات فوق […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار تاکنون موفق به تحت پوشش قراردادن ۵۶ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی در استان شده‌ایم.

در سال گذشته مقدار چهار هزار و ۸۷۵ هکتار از اراضی استان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شد که نتیجه اقدامات فوق افزایش ۴۰ درصدی راندمان آبیاری و صرفه‌جوئی در مصرف آب است.
با اجرای طرح‌های نوین آبیاری، متوسط ظرفیت افزایش عملکرد محصول بیش از ۳۰ درصد و متوسط ظرفیت کاهش مصرف سم و کود شیمیائی ۲۵ درصد را شامل شده است.

در سال ۱۳۹۶ اعتبار مورد نیاز طرح تامین شده و برای متقاضیان اجرای طرح‌های نوین آبیاری به هر تعداد که باشند، مشکل تأمین اعتبار وجود ندارد.

برای سال ۱۳۹۷ مقدار ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار برنامه‌ریزی شده است که در سطح استان، اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شود.

پروژه‌های طرح زهکشی شامل زولا و دریک سلماس، بادین آباد، بالابان، پایاب سد سیلوه، دشت جلدیان و دشت پیرانشهر، قنبرکندی، قیقاج و کرم آباد پلدشت، شهید قنبری ماکو، پایاب سد آغ چای(دشت چایپاره)، پایاب سد مهاباد، پایاب بند نوروزلوی میاندوآب و حوضه رود خانه نازلو ارومیه در حال جرا است

هم اکنون عملیات اجرائی طرح جامع اجرای شبکه‌های فرعی و آبیاری تحت فشار در حوضه ارس و زاب پیرانشهر در سطح ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار به تعداد ۲۴ پروژه در حال اجرا بوده که تا کنون ۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و هزینه شده است.