مرد آهنی پیرانشهر: حمایت می شدم، سه نفر اول کشور بودم

به گزارش پیرانشهر رووداو خبرگزاری کردپرس مصاحبه ای با آقای حسن حسن آقایی یکی از قهرمانان پیرانشهری حاضر در مسابقات قوی ترین مردان ایران انجام داده است که این مصاحبه به شرح زیر می باشد: حسن حسن آقایی، ورزشکار سنگین وزن پیرانشهری که به مرحله نهایی مسابقات مردان آهنین کشور در سال ۱۳۹۷ راه پیدا […]

به گزارش پیرانشهر رووداو خبرگزاری کردپرس مصاحبه ای با آقای حسن حسن آقایی یکی از قهرمانان پیرانشهری حاضر در مسابقات قوی ترین مردان ایران انجام داده است که این مصاحبه به شرح زیر می باشد:

حسن حسن آقایی، ورزشکار سنگین وزن پیرانشهری که به مرحله نهایی مسابقات مردان آهنین کشور در سال ۱۳۹۷ راه پیدا کرده بود پس ازبازگشت از این دوره از مسابقات در گفتگوی اختصاصی خود با خبرنگار کردپرس ازشرایط حضور و همچنین انتظارات خود از مسئولان شهرستان گفت که بشرح زیر است:

جناب آقای حسن حسن آقایی؛ ضمن تبریک به مناسبت کسب افتخار حضور در مرحله نهایی مردان آهنین کشور درسال ۹۷، لطفا از شرایط و سطح برگزاری مسابقات بگوئید:

حسن آقایی: سطح برگزاری مسابقات سال ۹۷ به دلیل حضور ورزشکاران قدرتمند و چند ورزشکار قهرمان در سطح آسیا و جهان از سطح بسیار بالایی برخوردار بود.

شرایط را از نظر امکانات موجود در محل برگزاری مسابقات چگونه ارزیابی می کنید؟

حسن آقایی: متأسفانه ازنظر تأمین شرایط و امکانات محل برگزاری مسابقات اصلا شرایط مناسب نبود چرا که این مسابقات دارای اسم و رسم بسیار بزرگی در سطح کشور و حتی جهان است و لازم بود تا مسئولان برگزاری این دوره ازمسابقات واقعاً با شرایط بهتر و شایسته تر نسبت به برگزاری این دوره ازمسابقات اقددام می کردند.

با توجه به حضور موفق آمیز دو نفر از ورزشکاران پیرانشهردر این سطح از رقابت های مردان آهنین کشور، چه انتظاری از مسئولان استان و شهرستان دارید؟

حسن آقایی: انتظار زیادی نداریم تنها لطف کنند در صورت ممکن نسبت به تأمین محل مناسب و امکانات تمرینی لازم جهت حضور در دوره های آتی این مسابقات همکاری لازم را داشته باشند.

آیا حضور دو نفر از ورزشکاران پیرانشهر در مسابقات مردان آهنین کشور باعث ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران شهرستان شده است یا خیر؟

حسن آقایی: بدون شک این مهم خیلی تأثیر مثبتی در بین جوانان و ورزشکاران سنیگن وزن شهرستان و حتی استان ایجاد کرده است و از طرفی هم با توجه به اینکه سالهای زیادی است که استان آذربایجان غربی فاقد هر گونه ورزشکاری دراین مسابقات بوده است سبب شده است تا ورزشکاران زیادی ضمن تماس با ما شرایط حضور در این مسابقات را جویا شده اند که جای خوشحالی است و امیدوارم که سال بعد شاهد حضور چشمگیر تر قهرمانان این رشته ورزشی در سطح کشور و حتی جهان باشیم.

آیا هیچ گونه حمایت مالی و یا در زمینه تهیه امکانات مناسب جهت حضور موفق در مسابقات از طرف مسئولان شهرستان و یا استان از شما انجام شده است؟

حسن آقایی: متأسفانه بارها در طول برگزاری مسابقات اعلام داشتیم که علی رغم پیگیری های فراوان و مراجعات زیاد به مسئولان شهرستان، هیچ گونه حمایتی مالی و یا در هیچ زمینه ای از ما دو نفر نشد دلیل این ادعا این است که من تنها با ۲۵۰ هزار تومان هزینه اقدام به تهیه مکمل و داروهای مجوز دار کردم اما نفرات اول تا چهارم با حمایت اسپانسرهای خود هر کدام از شصت میلیون تا یکصد میلیون تومان هزینه کرده بودند که اصلا قابل مقایسه نیست. ولی دراین میان تنها پس از درخشش در مراحل اولیه مسابقات و ابراز گلایه های ما شخص دکتر چمن گلی، مدیر کل ورزش و جوانان استان نسبت به حمایت مالی از ما اقدام کرد که جای تقدیر دارد.

مسابقات در مرحله اول با حضور چند ورزشکار برگزار شد و درنهایت چند نفر موفق شدند به مرحله پایانی راه پیدا کنند؟

حسن آقایی: در مرحله انتخابی مسابقات بیش از ۱۵۰نفر حضور داشتند که پس ازیک دوره رقابت سخت و طاقت فرسا تعداد ۲۴ نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

از چند استان و کدام شهرستان ها موفق شدن به مرحله فینال راه پیدا کنند؟

حسن آقایی: افراد راه یافته به مرحله فینال ۸ ورزشکار بودند که از استان های تهران، آذربایجان غربی، اراک، کرج و سیستان و بلوچستان بودند که “سیروان سلیمانی” و من علی رغم تمامی مشکلات و کمبودها درنهایت به ترتیب رتبه های ششم و هفتم این رقابت ها را کسب کردیم.

آیا با این شرایطی که اشاره کردید، برای حضور در رقابت های سال آتی هیچ برنامه ای دارید یا خیر؟

حسن آقایی: پس از بازگشت از این رقابت ها و دیدارهایی که با جمعی از مسئولان شهرستان داشتیم قول مساعد دادند که برای سال آتی نسبت به تهیه امکانات لازم و حمایت های ضروری اقدام کنند و ما روی حرف انها حساب ویژه ای باز کرده ایم چرا که با اعلام حضور بسیاری از قهرمانان این رشته ورزشی برای سال بعد، بدون شک مسابقات درسال آینده در بالاترین سطح خود برگزار خواهد شد.

دلایل عدم دست یابی به عناوین اول تا سوم را در چه مواردی می بنید؟

حسن آقایی: نبود امکانات لازم و نبود اسپانسر و از همه مهمتر عدم حمایت مسئولان  چرا که بدون اغماض می گویم اگر ما به اندازه ۴۰ درصد سایر اعضاء حمایت می شدیم بدون شک جزء سه نفر اول کشور می شدیم و همین امر باعث تأسف بسیار است.

ضمن آروزی موفقیت مجدد برای جنابعالی و آقای سلیمانی درعرصه های مختلف زندگی و ورزشی در نهایت اگر حرف ناگفته ای دارید بفرمائید.

حسن آقایی: در انتها ضمن تقدیر از همه عزیزانی که در طول برگزاری این رقابتها ما را مورد لطف خود قرار دادند، بویژه زحمت کشان خبرگزاری ” کردپرس”،  لازم است گلایه ای هم داشته باشم از دبیر هیات استان که حتی در طول برگزاری این مسابقات زحمت یک تماس تلفنی را هم به خود نداد.

انشاءالله روزی برسد که ماهم بتوانیم با حمایت یک اسپانسر قوی پا به عرصه مسابقات بگذاریم چون برای ما ثابت شد تفاوت بین نفرات شرکت کننده زیاد نیست بلکه بیشترین تفاوت آنها در نحوه حمایت توسط اسپانسرها و سایر مسئولان بود.