دولت یا به انسداد معابر مرزی پایان دهد یا با اعطای منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه اقتصادی موافقت کند

نماینده مردم پیرانشهر سردشت در جمع خبرنگاران پیرانشهر گفت: تنها شرطی که دولت می تواند انسداد معابر مرزی را ادامه دهد، اعطای مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا ویژه اقتصادی به مناطق مرزی کشور است. دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های […]

نماینده مردم پیرانشهر سردشت در جمع خبرنگاران پیرانشهر گفت: تنها شرطی که دولت می تواند انسداد معابر مرزی را ادامه دهد، اعطای مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا ویژه اقتصادی به مناطق مرزی کشور است.

دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه های فعال شهرستان پیرانشهر گفت: رسانه زبان گویای مشکلات جامعه است لذا باید در هر صورت رسالت خود را مبنی بر حفظ صداقت در راستای بازتاب خبرها حفظ کند.

وی ادامه داد: رسانه ها بهترین پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند مسئولین در صورتی موفق خواهند شد که بتوانند از ظرفیت رسانه ها به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنند.

وی در خصوص ادامه فعالیت معابر کولبری در مناطق مرزی گفت: معابر کولبری از سال ۱۳۷۹ جزءعنایات رهبری بوده و عده ای از مسئولین با اقدام به بستن مرزها ظلم بسیار بزرگی در حق مردم مناطق مرزنشین کشور کرده اند.

  خضری اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود اکنون ۴۲ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و دولت باید برای این عزیزان در راستای تولید شغل گام های اساسی بردارد در حالی که این آمار در مناطق مرزی با توجه به مسدود شدن معابر مرزی تا ۲ الی ۳ برابر افزایش پیدا می کنند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: اگر مرزنشینان ما  از نظر معیشت تأمین نباشند بدون شک در تأمین امنیت پایدار کشور مشکلاتی ایجاد خواهد شد چرا که تأمین معیشت مردم  پایداری امنیت کل کشور را بدنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این نکته که شخص “حسن روحانی” رئیس جمهور فعلی کشور نیز متأسفانه در خصوص حمایت از معابر مرزی و بازگشایی آن هیچ تلاشی از خود نشان نمی دهد، اظهار داشت: با وجود اینکه تمامی دولت های قبلی و دولت فعلی با بازگشایی و فعالیت معابر مرزی مخالف هستند، تلاش ها برای بازگشایی معابر مرزی همچنان ادامه دارد و سعی خواهد شد تا در اسرع وقت به نتیجه برسد که در این راستا موضوع را در قالب طرح شکایت به بیت رهبری ارجاع داده ایم که خوشبختانه به نتایج مثبتی هم رسیده ایم.

نماینده پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: با مسدود شدن معابر مرزی شاهد بیکار شدن قشر زیادی از مردم منطقه بوده ایم در حالیکه اگر منابع درآمدی مرزی بصورت درست و صحیح مدیریت می شد، و عواید ناشی از آن در خود مناطق مرزی هزینه می شد، اکنون می توانستیم شاهد تولید و اشتغال پایدار در تمامی حوزه های عمرانی، تولیدی و خدماتی در این مناطق باشیم و دیگر هیچ فردی از روی ناچاری مجبور به شغل سخت و طاقت فرسای کولبری نباشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه سخنان خود با تأکید بر این نکته که متأسفانه برخی از مسئولان ذیربط هنوز باور ندارند که با مسدود ماندن معابر مرزی بیش از ۷۵ هزا رنفر بعنوان کولبر بیکار شده اند، ادامه داد: اگر دولت بر ادامه انسداد معابر مرزی تأکید دارد باید در مقابل آن با اعطای منطقه آزاد تجاری – صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی به مناطق مرزی موافقت کند چرا که ادامه این وضعیت بدون شک باعث ایجاد مشکلات بسیاری در زمینه تأمین امنیت پایدار در مناطق مرزی خواهد شد.