اختصاص ۲ میلیارد تومان برای زیرساخت ورزش پیرانشهر

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خبر داد: اختصاص ۲ میلیارد تومان برای زیرساخت ورزش پیرانشهر مدیر کل ورزش استان آذربایجان غربی در پیرانشهر از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه، بازسازی و نوسازی اماکن ورزشی شهرستان پیرانشهر خبر داد. به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، دکتر عبدالله چمن گلی، […]

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی خبر داد: اختصاص ۲ میلیارد تومان برای زیرساخت ورزش پیرانشهر
مدیر کل ورزش استان آذربایجان غربی در پیرانشهر از اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار جهت توسعه، بازسازی و نوسازی اماکن ورزشی شهرستان پیرانشهر خبر داد.

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از کردپرس، دکتر عبدالله چمن گلی، مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی، در مراسم کلنگ زنی سالن ورزشی سقف کوتاه و چمن مصنوعی فوتبال شهرستان پیرانشهر که صبح روز چهارشنبه (۱۵ فروردین ماه) با حضور امام جمعه، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان پیرانشهر در محوطه مجموعه ورزشی شهید بهشتی پیرانشهر انجام شد، طی سخنانی گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان جهت توسعه فضاهای ورزشی در تمامی شهرستان های استان آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با بخش خصوص اعلام می دارد و در این راستا از هیچ گونه همکاری و ارائه تسهیلات دریغ نخواهد کرد.
وی در خصوص پروژه سالن ورزشی سقف کوتاه پیرانشهر ادامه داد: برای توسعه فضاهای ورزشی در سطح شهرستان پیرانشهر مبلغی در حدود ۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است که از این مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای پروژه سالن سقف کوتاه به مساحت ۴۲۵ متر مربع در نظر گرفته شده است که خوشبختانه با تعیین پیمکانکار، این پروژه جهت شروع عملیات ساخت و ساز به پیمکانکار واگذار شده است و بر اساس برنامه ریزیهای صورت گرفته تا انتهای سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید.
چمن گلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اختصاص مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان جهت نوسازی اماکن ورزشی پیرانشهر اضافه کرد: علاوه بر این سالن سقف کوتاه، دو زمین ورزشی روباز هم برای افزایش سرانه ورزشی پیرانشهر در نظر گرفته شده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان پیرانشهر خواستار توجه بیشتر مسئولان شهرستانی به سمن های ورزشی و جوانان شد و تصریح کرد: ورود جوانان به جامعه در قالب سمن های فعال می تواند نقش ارزنده ای در راستای شناسایی و شکوفایی جوانان و ورود آنها به عرصه های مختلف ورزشی و جامعه را داشته باشد.
دکتر رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این مراسم گفت: توسعه فضاهای ورزشی در شهرستان های پیرانشهر و سردشت یکی از اولویت های کاری مسئولان مربوطه در سال ۹۷ باید باشد چرا که بدون شک در صورت حمایت شاهد کسب افتخارات بیشتری توسط ورزشکاران این شهرستان در عرصه های مختلف خواهیم بود.
وی در ادامه ضمن تأکید بر رفع کمبود فضاهای ورزشی در سطح شهرستان پیرانشهر، تصریح کرد: حضور دو ورزشکار و قهرمان این شهرستان در مسابقات قویترین مردان آهنین کشور در روزهای اخیر مهمترین دلیل این ادعاست که باید بیش از این به ورزش شهرستان اهمیت داده شود.
سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی گفت: افتتاح این پروژه را در آغازین روزهای سال نو را باید به فال نیک گرفت چرا که پیرانشهر جزء یکی از شهرستان های افتخار آمیز در سطوح مختلف ورزشی در عرصه هی استانی، ملی و بین المللی می باشد.
وی در ادامه با اشاره به این نکته که پیرانشهر در سطح استان از نظر سرانه فضای ورزشی در جایگاه مناسبی قرار ندارد، اظهار داشت: این شهرستان دارای قهرمانان ورزشی در رشته های مختلف می باشد که همواره در میادین ورزشی باعث کسب افتخار برای شهرستان و کشور شده اند لذا باید تمام تلاش خود را برای افزایش سرانه ورزشی مناسب در این شهرستان بکار بگیریم.
ترابی اضافه کرد: با توجه به فرسوده بودن برخی از اماکن ورزشی در سطح شهرستان از مدیر کل و سایر مسئولان ورزش استان انتظار داریم که با اختصاص مبلغی جهت بازسازی این اماکن گامی مؤثر در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی در این شهرستان بردارند.