نمایش کمدی هنرمندان پیرانشهری در جشنواره دیواندره به روی صحنه می رود

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی گفت: نمایشنامه کمدی ‘ گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند ‘ به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی محسن مصطفی پور از پیرانشهر در چهارمین جشنواره طنز منطقه ای دیواندره به روی صحنه می رود. به گزارش پیرانشهر روداو و به نقل از ایرنا محمد کاظمی افزود: جشنواره منطقه ای […]

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی گفت: نمایشنامه کمدی ‘ گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند ‘ به نویسندگی رسول بانگین و کارگردانی محسن مصطفی پور از پیرانشهر در چهارمین جشنواره طنز منطقه ای دیواندره به روی صحنه می رود.

به گزارش پیرانشهر روداو و به نقل از ایرنا محمد کاظمی افزود: جشنواره منطقه ای غرب کشور با محوریت آثار طنز از ۶ تا ۹ فروردین سال جاری برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این نمایشنامه، داستان سه گاو را روایت می کند که برای رسیدن به یک هدف مهم تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه این نمایشنامه مضمون نمادین دارد، ادامه داد: در قسمت های مختلف داستان شخصیت های نمایش برای حمل ‘فانوس’ به عنوان نماد روشنایی بگو مگو دارند.
سه دوره پیشین این جشنواره به صورت استانی برگزار شده بود اما چهارمین دوره آن به دلیل استقبال خوب مخاطبان و هنرمندان و با حضور ۱۰ گروه نمایشی از استان های آذربایجان غربی، کردستان، همدان، کرمانشاه، ایلام و لرستان به صورت منطقه ای برگزار می شود.
افزایش شادی و نشاط اجتماعی، نفی خشونت، ارتقای سطح تئاتر طنز و کاهش آسیب های اجتماعی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
نمایشنامه ‘گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند’ در بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی رتبه نخست نمایشنامه نویسی را به دست آورد.