واکنش یک فعال اجتماعی پیرانشهر به سخنان قسیم عثمانی

در واکنش به سخنان اخیر قسیم عثمانی در جلسه استیضاح وزیر کار: آقای عثمانی لطفا به تاریخ انقضای خودتان نگاهی دوباره بیندازید یک فعال اجتماعی پیرانشهری در واکنش به سخنان اخیر قسیم عثمانی از وی خواست تا نگاهی دوباره به تاریخ انقاضی خود بیندازد. “عثمان حسن زاده” جامعه شناس و فعال اجتماعی شهرستان پیرانشهر در واکنش […]

در واکنش به سخنان اخیر قسیم عثمانی در جلسه استیضاح وزیر کار: آقای عثمانی لطفا به تاریخ انقضای خودتان نگاهی دوباره بیندازید
یک فعال اجتماعی پیرانشهری در واکنش به سخنان اخیر قسیم عثمانی از وی خواست تا نگاهی دوباره به تاریخ انقاضی خود بیندازد.
“عثمان حسن زاده” جامعه شناس و فعال اجتماعی شهرستان پیرانشهر در واکنش به سخنان اخیر دکتر قسیم عثمانی؛ نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ یادداشتی ارائه کرده است که بشرح زیر است:
سخنان اخیر نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی که در جلسه استیضاح وزیر تعاون؛ کار ورفاه اجتماعی بیان شد نوعی بی احترامی به نسلی بود که عثمانی به اندازه تمام عمر سیاسی خود مدیون آنها بوده و خواهد بود.
جناب دکتر عثمانی، بحث استفاده از نیروهای متخصص در جای خود بحثی کاملا اصولی و جزء یکی از آرزوهای دیرینه مردمان این مملکت است اما گویی یادتان رفته است که جنابعالی در چه جایگاهی و در چه مکانی این سخن را بر زبان می آورید.
مگر نه اینست که در بسیاری از انتخابها و انتصابهایی که به اذعان جنابعالی در جایگاه خود قرار ندارند ردپای مسیر واسطه گری ها و معرفی نامه های شما و دوستانتان کاملا مشهود است.
روزی که بدنبال جمع آوری آراء همشهریانت بودی بسیار زیبا خودت را در مسیر مردم جاری ساختی و حرف های دیگری را بر زبان می آوردی اما متاسفانه گویی دیگر پس از ۱۰ سال تکیه بر جایگاه مقدس کسانی چون مرحوم مهندس “ادب” که به واقع همیشه تکیه گاه مردم خود بودند، یادتان رفته است که چند صباحی دیگر مجددا در پیشگاه این مردم نجیب باید پاسخگوی اظهارات خویش باشید.
توصیه میکنم هرگز فکر نکیندکه این مردم حافظه ضعیفی دارند و تاریخ را زود فراموش خواهند کرد، مطمئن باش با مسیری که در چند ماه اخیر در پیش گرفته ای و با بیاناتی که معلوم نیست ریشه آن از کجا نشأت گرفته است، تاریخ انقضای جنابعالی و سایر همفکرانت رو به اتمام است و توصیه میکنم تا زمان باقیست مجدداً نگاهی دوباره به تاریخ انقضای خود بیندازید.
مطرح کردن بکارگیری نیروی ارزشمندی چون دکتر “سلیمان پاک سرشت” آنهم در جایگاه حساس کنونی بعنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کل کشور از آزروهای دیرینه ملت کرد بود که هرچند شاید با تخصص تحصیلی وی همخوانی نداشته باشد اما بی شک تجربیات وی و حضور چند ساله ی ایشان در سطح کلان کشوری بهترین دلیل حضور فرزندی از دیار پیرانشهر بر این مسند است.
لازم به یادآوری است که ای کاش به جای برجسته کردن این ادعا در جلسه استیضاح به مسائل دیگری از جمله رفع مشکلات بیکاری در استان و بویژه شهرستان های جنوب استان اشاره می کردید تا حداقل محبوبیتی که در بین طیف خاصی داشتید در اواخر دوران سلطنت خود بر کرسی مجلس حفظ می کردید و آن را هم از دست نمی دادید.
پیشنهاد میکنم تا دیر نشده است با همان شجاعتی که در طرح این موضوع در مجلس داشتید از پیشگاه مردم و بویژه کسانی که به جنابعالی رای دادند عذر خواهی کنید تا روی بازگشت به میان آنها را داشته باشید.
قسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه استیضاح “ربیعی” وی را استاد گماردن افراد متخصص در تخصص های غیرمرتبط خواند و خطاب به وی گفت: شما متخصص جامعه شناسی را به عنوان رئیس سازمان فنی و حرفه ای منصوب کرده اید و گزارش می کنید چون یک نفر کُرد و اهل سنت را انتخاب کرده ام به همین دلیل از استیضاح انصراف دهید، شما با این کار خود نه تنها راه را برای اهل سنت باز نکردید بلکه کاری کردید که یک متخصص جامعه شناسی در محلی قرار گیرد که موفق نشود و زمینه به کارگیری نیروهای توانمند ما فراهم نیاید لذا شما اگر دلسوز بودید، از این متخصص در حوزه تخصصی خود استفاده می کردید.