کارت الکترونیکی مبادله مرزی برای ۵۰ هزار مرز نشین پیرانشهر و سردشت صادر شد

چهلمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در محل اتاق ارومیه برگزار شد. به گزارش پیرانشهر رووداو در این نشست که با حضور اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار که اعضا مشکلات خود را زمینه تسهیل فضای کسب و کار، […]

چهلمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی ارومیه با حضور محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در محل اتاق ارومیه برگزار شد.

به گزارش پیرانشهر رووداو در این نشست که با حضور اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان آذربایجان غربی برگزار که اعضا مشکلات خود را زمینه تسهیل فضای کسب و کار، گمرک، مالیات، حمل و نقل، معابر مرزی و منطقه آزاد، سرمایه گذاری و مشکلات شهرک های صنعتی مطرح کردند.

شهریاری استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: کارت الکترونیکی مبادله مرزی برای ۵۰ هزار مرزنشین در آذربایجان غربی صادر شد.

وی از صدور کارت الکترونیکی مبادله مرزی برای ۵۰ هزار نفر از مرزنشینان استان خبر داد و گفتند بیشترین تعداد این کارت ها برای شهرستان های سردشت و پیرانشهر صادر می شود. وی در ادامه گفت: این اقدام با هدف ساماندهی موضوع کوله بری پس از تصمیم دولت در زمینه ادغام بازارچه های غیر رسمی در مبادی رسمی، اجرا می شود. وی این طرح را برای کاهش قاچاق مفید ارزیابی کرد.

استاندار در خصوص کارت الکترونیک مبادله مرزی گفت: این کارت ها قابل شارژ و غیر قابل واگذاری است. یعنی بازرگانان نمی توانند این کارت ها را جمع آوری کنند و از طریق آن به صورت گسترده اقدام به واردات کنند.

شهریاری گفت که در طی دو هفته آینده این موضوع به ثمر خواهد نشست و اظهار امیدواری کردند که با بهبود وضعیت کسب و کار کولبران، مشکلات این قشر کمتر مورد سواستفاده رسانه های خارج از کشور قرار گیرد.

طبق تصمیم هیات دولت در مردادماه قرار براین شد که ساکنان مناطق مرزی تا ۲۰ کیلومتری مرز از این تسهیلات برخوردار شوند تا با بهبود وضعیت مالی اقدام به کوله بری نکنند.