کیفر خواست قاتلین صادق برمکی صادر شد/ علت مرگ برمکی سوختن و آتش زدن اعلام شد

کیفرخواست علیه چهار جوان که از صحنه کشتن دوست‌شان فیلم‌برداری کرده و با جنازه در حال سوختن او سلفی گرفته بودند، صادر شد و آنها به‌زودی پای میز محاکمه می‌روند. این پرونده از روز سوم مهر با اعلام گزارش یک چوپان مبنی بر کشف جسد سوخته در مهاباد به جریان افتاد. این چوپان جنازه را […]

کیفرخواست علیه چهار جوان که از صحنه کشتن دوست‌شان فیلم‌برداری کرده و با جنازه در حال سوختن او سلفی گرفته بودند، صادر شد و آنها به‌زودی پای میز محاکمه می‌روند. این پرونده از روز سوم مهر با اعلام گزارش یک چوپان مبنی بر کشف جسد سوخته در مهاباد به جریان افتاد. این چوپان جنازه را به‌طور اتفاقی کنار جاده‌ای دید و پلیس را باخبر کرد. مأموران بعد از حضور در محل تحقیقات خود را آغاز کردند اما ردی از قاتل یا قاتلان وجود نداشت و هویت مقتول نیز نامعلوم بود.

به گزارش پیرانشهر رووداو؛ به نقل از شرق یک روز بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی زنی نزد کارآگاهان پلیس آگاهی مهاباد رفت و اعلام کرد پسر ١٩ساله‌اش به نام صادق گم شده است. مشخصاتی که این زن از فرزندش ارائه داد با ویژگی‌های پیکر سوخته همخوانی داشت به‌همین‌دلیل زن میان‌سال به پزشکی قانونی معرفی شد و بعد از رؤیت جسد تأیید کرد مقتول، فرزندش است. این زن به کارآگاهان توضیح داد: «شب حادثه چهار نفر از دوستان پسرم که با او هم‌دانشگاهی و هم‌سن‌وسال بودند، دنبالش آمدند تا برای تفریح بیرون بروند. آنها صادق را سوار خودروی پراید خود کردند و رفتند و از آن به بعد دیگر خبری از پسرم نشد». کارآگاهان پلیس به‌سرعت هویت آن چهار جوان را فاش کردند و یک روز بعد از شناسایی هویت مقتول موفق شدند آنها را بازداشت کنند. متهمان وقتی تحت بازجویی‌های تخصصی قرار گرفتند به ارتکاب قتل اقرار کردند. آنها مدعی شدند با انگیزه ناموسی دست به این جنایت زده‌اند. کارآگاهان در این مرحله از تحقیقات پی بردند متهمان با نقشه قبلی، صادق را همراه خود برده و او را با داروهای خواب‌آور مسموم، سپس با ضربات چاقو و ساطور مجروح کرده و درنهایت او را درحالی‌که توان دفاع از خود را نداشت، به آتش کشیدند.

موضوعی که پلیس را متحیر کرد کشف فیلمی از مراحل قتل صادق بود. متهمان ١٨ تا ٢٠ساله از تمام اعمال خود فیلم‌برداری کرده و هنگام سوزاندن جسد با آن سلفی گرفته بودند.

این فیلم حدود ۱۵ دقیقه است و چند بار قطع‌ووصل می‌شود. اولین ثانیه‌های آن نیز صادق را درحالی‌که سرش زخمی است و به حالت تقریبا بی‌هوش در صندلی عقب ماشین نشسته و سرش روی بالشتک خودرو افتاده، نشان می‌دهد. متهمان خیلی خونسرد و آرام هستند، صدای ضبط خودرو را بلند کرده‌اند و ماشین هم در حال حرکت است. آنها دستکش سفید دارند و به صورتشان نیز ماسک زده‌اند. فیلم لحظه‌ای قطع می‌شود اما در شروع دوباره مشاهده می‌شود متهمان ماشین را به بیرون از شهر برده‌اند و در حال پیاده‌شدن از آن هستند. سپس با ساطور و چاقو ضرباتی به صادق می‌زنند. در این لحظه، صدای یکی از متهمان می‌آید که به دیگری می‌گوید: «برو تو هم بزن… داره بلند می‌شه…». فیلم ثانیه‌های آخر، صادق را درحالی‌که در آتش است، نشان می‌دهد. متهمان بنزین ریختند و او را آتش زدند. در بخشی از فیلم دو نفر از متهمان دیده می‌شوند که دوربین را بالا می‌آورند و به‌حالت سلفی ژست می‌گیرند.

انتشار خبر سلفی‌گرفتن قاتلان با جسد سبب شد افکار عمومی نسبت به این پرونده بسیار حساس شود به‌همین‌دلیل پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت. در این میان باید نخست علت اصلی مرگ صادق مشخص و سپس معلوم می‌شد هر کدام از چهار متهم چه نقشی در قتل داشتند. این مرحله از تحقیقات اکنون به پایان رسیده است. مصطفی حبیبی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قتل صادق، گفت: نظر پزشکی قانونی درباره این پرونده واصل و قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه پرونده به دادگاه ارسال شد، گفت: براساس نظر پزشکی قانونی علت فوت سوختن و آتش‌زدن بوده است.