استاندار نیز تاکید کرد: معابر کوله بری در بازارچه های مرزی ادغام می شود

استاندار آذربایجان غربی گفت: معابر کوله بری سردشت و پیرانشهر با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مبادلات اقتصادی در بازارچه های مرزی ادغام می شود. محمد مهدی شهریاری عصر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی کیله سردشت افزود: مسئولان و دستگاه های متولی باید در کوتاه ترین زمان ممکن و با تامین زیرساخت های […]

استاندار آذربایجان غربی گفت: معابر کوله بری سردشت و پیرانشهر با هدف ایجاد اشتغال پایدار و توسعه مبادلات اقتصادی در بازارچه های مرزی ادغام می شود.

محمد مهدی شهریاری عصر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی کیله سردشت افزود: مسئولان و دستگاه های متولی باید در کوتاه ترین زمان ممکن و با تامین زیرساخت های مورد نیاز نسبت به ادغام معابر کوله بری در بازارچه های مرزی اقدام کنند.
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، مقرر شده است معبر کوله بری پیرانشهر در گمرک تمرچین و معبر قاسم رش در بازارچه کیله و معبر غیر رسمی و موقت مرزی اشکان نیز به بازارچه رسمی تبدیل شود.
وی با تاکید بر اینه سازماندهی عملیات این معابر نیز مانند بازارچه‌های رسمی زیر پوشش عملیات گمرکی قرار می گیرد، اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه ساماندهی کوله بران، راه‌اندازی سامانه‌ای توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و صدور کارت‌های الکترونیکی برای کوله بران در دستور قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بر این اساس کوله بران برای واردات کالا به جای عبور از معابر سخت گذر از راه بازارچه‌های مرزی و رسمی کشور و تحت نظارت‌های قانونی که قانون گذار در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی کرده است، اقدام به واردات کالا می کنند.
استاندار آذربایجان غربی با حضور در پایانه های مرزی تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت در جریان آخرین وضعیت زیرساختی و خدمات دهی این پایانه ها قرار گرفت.

البته این تصمیم که تاکنون اجرایی نشده موجب نگرانی هایی در میان مردم این مناطق شده چراکه بسیاری معتقدند تخفیف گمرکی برای ورود کالا نمی تواند پاسخگوی نیاز بازارچه و همچنین تامین کننده درامد کولبران شود. باید منتظر ماند و دید که این تصمیم چه آینده ای را برای پیرانشهر و سردشت رقم خواهد زد.