دکتر خضری: معیشت مردم به دلیل بسته بودن مرز در خطر است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: مرز تمرچین تا روز یک شنبه بازگشایی نشود سوال از وزیر کشور و رییس جمهور را در دستور کار قرار خواهیم داد. رسول خضری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انقاد از اینکه مرز تمرچین که مرزنشینان، کولبران و بازرگانان از طریق آن امرار معاش […]

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس گفت: مرز تمرچین تا روز یک شنبه بازگشایی نشود سوال از وزیر کشور و رییس جمهور را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رسول خضری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انقاد از اینکه مرز تمرچین که مرزنشینان، کولبران و بازرگانان از طریق آن امرار معاش می کنند پس از گذشت دو ماه همچنان بسته است، تصریح کرد: ۸ هزار کولبر، ۳۰ هزارکسبه پیرانشهر و همچنین ۷ میلیون بازرگان از جمعیت ۷ استان کشور از طریق مرز تمرچین امرار معاش و ارتزاق می کنند و با بسته شدن مرز تامین معیشت آنها با تهدید مواجه شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر با بیان اینکه به طور قطع اگر روند بسته شدن مرز تمرچین ادامه داشته باشد روز یکشنبه سوال از رییس جمهور و وزیر کشور را در دستور کار قرار خواهیم داد، تصریح کرد: بی تدبیری دولت در این رابطه قابل قبول نیست و دولت تدبیر و امید باید در قبال این بی تدبیری پاسخگو باشد.

خضری با بیان اینکه قبل از انسداد مرز تمرچین سهم صادرات ترکیه از عراق ۳۰ درصد بود اما در حال حاضر به ۷۰ درصد افزایش یافته است، گفت: متاسفانه صادرات ۱۹ درصدی ایران از اقلیم کردستان به ۷ تا ۹ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت تا روز یک شنبه فرصت دارد نسبت به بازگشایی مرز تمرچین اقدام کند و چنانچه نسبت به این موضوع بی توجهی کند روز یک شنبه سوال از وزرا و رییس جمهور و احضار آنها به مجلس را در دستور کار قرار خواهیم داد.