پیشنهاد اجرای کنارگذر در حاشیه بازارچه پیرانشهر

یادداشتی از مهندس طاهر ابوبکری، پیشنهاد طراحی و اجرای کنارگذر در حاشیه بازارچه پیرانشهر بعنوان مکمل ساماندهی ترافیک سواره محدوده بازار. همانگونه که مستحضرید توسعه و اجرای معابر در سطح شهرها از وظایف اولیه و ذاتی شهرداری های کشور می باشند و این در حالیست که شهرداری پیرانشهر در محدوده تازه توسعه یافته شهر و […]

یادداشتی از مهندس طاهر ابوبکری، پیشنهاد طراحی و اجرای کنارگذر در حاشیه بازارچه پیرانشهر بعنوان مکمل ساماندهی ترافیک سواره محدوده بازار.

همانگونه که مستحضرید توسعه و اجرای معابر در سطح شهرها از وظایف اولیه و ذاتی شهرداری های کشور می باشند و این در حالیست که شهرداری پیرانشهر در محدوده تازه توسعه یافته شهر و بخصوص در محدوده های خارج از طرح هادی شهر به ضعیف عملکرده و متاسفانه معبر شاخصی نداریم که مهمترین دلیل آنرا می توان بلاتکلیف ماندن طرح های ملاک عمل شهرداری برای چندین سال دانست. با اینحال پیرانشهر با توجه به موقعیت ویژه خود همواره ظرفیت های نهفته ای را در خود دارد که در صورت شناسایی و با به بالفعل در آوردن آنها می توان کمک شایانی به شبکه حمل و نقل شهری و ترافیک شهر نمود. لذا پیشنهاد می گردد کنارگذر یا خیابانی در مسیر پیشنهادی برروی نقشه با توجه به دلایل و ضرورتها و مزیتهای ذیل الذکر اجرا گردد:

مزایا و ظرفیت های بالقوه:

  1. استفاده از زمین های با مالکیت منابع طبیعی برای توسعه معابر در داخل حریم شهر

  2. ایجاد ظرفیت های تجاری و سرمایه گذاری در حاشیه معبر پیشنهادی برای درآمدزایی پایدار برای شهرداری

  3. با توجه به یک طرفه بودن خیابان امام خمینی ره و عدم وجود لاین برگشت جنوب به شمال و انتقال بار ترافیکی آن به مرکز شهر، می توان از این مسیر بعنوان مکمل استفاده کرد.

  4. با توسعه این محور و ایجاد ارزش افزورده برای املاک و سرعت بخشی به جریان سواره در مرکز شهر، می توان تا حدی از تخریب بی رویه اراضی حاصلخیز کشاورزی درجه یک حاشیه شهر جلوگیر نمود.

  5. کمک به توسعه شاخص های کیفیت زندگی در محله های زیبا شهر(قزقپان) و دولی گراو

  6. مسیر دسترسی مهمانان و گردشگران به پارک ملت(جنگلی ) راحتتر و متعاقب آن اجرای پروژه های تجاری- خدماتی بصورت مشارکتی اقتصادی­تر خواهد بود.

  7. هزینه تملک اراضی برای شهرداری ندارد.

  8. این مسیر در حال حاضر بعنوان مسیر عمومی مورد استفاده می باشد.

معارض احتمالی مسیر اجرای پروژه:

  1. مکان گزینی نامناسب کاربری های مکمل پارک ملت منجمله کافی شاپ ۵ ستاره در دست احداث

    طاهر ابوبکری پیشنهاد کنارگذر