رسول خضری در شورای اداری استان: اشتغال و معیشت بزرگترین چالش استان است

رسول خضری ” نماینده  پیرانشهر و سردشت  در مجلس در شورای اداری استان با حضور رییس مجلس با اشاره به مشکلات استان چالش اصلی منطقه را اشتغال بیان کرد به گزارش پیرانشهر رووداو دکتر رسول خضری در جلسه شورای اداری استان اعلام کردند: اولین چالش ما در منطقه اشتغال و معیشت مردم است. باید برنامه […]

رسول خضری ” نماینده  پیرانشهر و سردشت  در مجلس در شورای اداری استان با حضور رییس مجلس با اشاره به مشکلات استان چالش اصلی منطقه را اشتغال بیان کرد

به گزارش پیرانشهر رووداو دکتر رسول خضری در جلسه شورای اداری استان اعلام کردند: اولین چالش ما در منطقه اشتغال و معیشت مردم است. باید برنامه روزشمار برای تامین اشتغال برنامه ریزی کرد و از دولت مطالبه کنیم.

وی افزود: دو محور اصلی توسعه داریم، انسان سالم اولین محور است که ما در رتبه ۲۹ کشور هستیم و در زمینه توریسم درمانی نیز اقداماتی انجام نشده درحالی که باید شکوفا می شد.

محور دوم جاده های مواصلاتی است که جاده مرگ شده اند و ظرفیت های بسیار بالایی در جاده ها داشتیم اما استفاده نشده است و هم در بحث انسانی هم بحث اقتصادی و تجارتی باعث عقب ماندگی استان شده است.

وی با اشاره به اهمیت مناطق آزاد تجاری گفتند: منطقه آزاد و تجارتی را به جاهایی دادیم که واردات محور شده اند در حالی که استان ما نقاط بسیار زیادی دارد که می توانند به عنوان پایانه صادراتی مطرح شوند و در اشتغال هم نقش بالایی داشته باشند.

هر سه قوه کشور باید به بحث اشتغال اهمیت دهند و همکاری کنند چراکه دشمن اصلی ما بیکاری خواهد بود و بیشتر از دشمنان خارجی کشور را دچار بحران می کند.

ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی می تواند بحث کوله بری را حذف کند و براحتی امنیت مرزهایمان نیز افزایش خواهد یافت.