طرح ساماندهی کولبران در دستور کار مرکز پژوهش مجلس

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: طرح ساماندهی کولبران به مرکز پژوهش‌ های مجلس ارایه و در دستور کار مطالعاتی این مرکز قرار گرفته است. به گزارش پیرانشهر رووداو عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی کولبران، گفت: طرح ساماندهی کولبران به مرکز پژوهش‌های مجلس […]

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس گفت: طرح ساماندهی کولبران به مرکز پژوهش‌ های مجلس ارایه و در دستور کار مطالعاتی این مرکز قرار گرفته است.

به گزارش پیرانشهر رووداو عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ ملت در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی کولبران، گفت: طرح ساماندهی کولبران به مرکز پژوهش‌های مجلس ارایه و در دستور کار مطالعاتی این مرکز قرار گرفته است. البته بیمه کولبران در مجلس تصویب شده اما بیمه کولبران پاک کردن صورت مساله است زیرا این گروه از افراد نیازمند اقدامات اساسی‌تر هستند.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کولبری باید جمع و همه این افراد صاحب شغلی رسمی شوند، متاسفانه بی‌توجهی به این قشر سبب تکرار اتفاقاتی چون کشته شدن دو کولبر در مرز بانه شده است.
عدم توسعه مناطق مرزی و نگاه حرفه‌ای به مرزها مشکل اصلی کولبران
وی با تاکید بر اینکه عدم توسعه مناطق مرزی، عدم توزیع عادلانه قدرت و ثروت و عدم نگاه حرفه‌ای به مرزها علت اصلی مشکلات کولبران است، افزود: در حقیقت باید نگاه درآمدزایانه به مرزها داشت زیرا منابع درآمدی به تامین امنیت مناطق مرزی و کولبرها کمک کند.
کار تعاونی کولبری با تخصیص درصدی از ترانزیت مرزی از مفاد طرح ساماندهی کولبران
حسین‌زاده یادآور شد: در طرح ساماندهیمذکور، کولبران به شکل تعاونی شناخته شده به نوعی که درصدی از ترانزیت مرزی و گمرکات و تسهیلات به آنها سپرده شود تا بتوانند خودرو تهیه کنند و باربری‌ها را به وسیله ترانزیت‌ها انجام دهند، لذا منابع درآمدی هم عاید خودشان شود منتهی این طرح هنوز در مراحل اولیه است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشته شدن دو کولبر در مرز بانه نیز نشان داد، یکی از مسائل مهم پرداختن به موضوعات کولبران است لذا با جدیت طرح را دنبال خواهیم کرد تا وضعیت این افراد تعیین تکلیف شود./