بازی نهنگ آبی از بسیاری از فروشگاه‌های نرم‌افزار حذف شد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشورمان در پیج اینستاگرام خود با انتشار مطلبی در این باره تاکید کرده که بازی نهنگ آبی از بسیاری از فروشگاه‌های نرم‌افزار حذف شد و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترسی نیست. به گزارش پیرانشهر رووداو، بازی نهنگ آبی که این روزها در میان نوجوانان کشورهایی مانند روسیه و […]

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشورمان در پیج اینستاگرام خود با انتشار مطلبی در این باره تاکید کرده که بازی نهنگ آبی از بسیاری از فروشگاه‌های نرم‌افزار حذف شد و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترسی نیست.

به گزارش پیرانشهر رووداو، بازی نهنگ آبی که این روزها در میان نوجوانان کشورهایی مانند روسیه و فرانسه موجب رفتارهای خطرناکی از جمله خودکشی نیز شده، تهدیدی برای نوجوانان در فضای مجازی به شمار می‌رود و به گفته کارشناسان باید خانواده‌ها را با عواقب آن آشنا کرد.

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشورمان در پیج اینستاگرام خود با انتشار مطلبی در این باره تاکید کرده که بازی نهنگ آبی از بسیاری از فروشگاه‌های نرم‌افزار حذف شد و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترسی نیست.

 

و اما چالش نهنگ آبی چیست؟

نهنگ آبی

در این چالش از مخاطبان خواسته می‌شود تا به مدت ۵۰ روز کارهای روزانه‌ای که از آن‌ها خواسته شده انجام دهند که این فعالیت‌ها شامل خودزنی، حک شکل و شماره با چاقو بر ساعد، تماشای فیلم های وحشت آور، حاضر شدن در اماکن، سازه ها و بلندی های خطرناک برای گرفتن عکس سلفی و بیدار شدن در ساعات نامعمول است و در پایان پنجاهمین روز از نوجوانی که «بازی» را شروع کرده، خواسته می شود تا خودکشی کند.

این چالش در سال ۲۰۱۳ در روسیه با «F57» آغاز شد. «F57» نام یکی از گروه‌های مرگ در شبکه اجتماعی Vkontakte» روسیه است. فلیپ بودیکین، دانشجوی سابق روانشناسی نیز ادعا می‌کرد این بازی را ایجاد کرده است. او اعلام کرد هدف از اختراع این بازی این است تا با کشاندن افراد به سمت خودکشی، جامعه را از افرادی که به نظرش ارزشی ندارند پاک کند. واژه نهنگ آبی هم از خودکشی دسته جمعی نهنگ‌ها گرفته شده‌است.