دردناک‌ ترین تجربه‌ های انسان

دردناک‌ ترین تجربه‌ های انسان که یک فرد می تواند با آن روبرو شود چیست؟ با انواع درد به خصوص از نوع شدید آشنایی دارید؟ انواع درد وجود دارد. درد فیزیکی، احساسی، روانی و حتی اخلاقی. اغلب انسان‌ها قبول می‌کنند که درد فیزیکی فشار بیشتری بر انسان وارد می‌کند و در هنگام احساس آن بیشتر […]

دردناک‌ ترین تجربه‌ های انسان که یک فرد می تواند با آن روبرو شود چیست؟ با انواع درد به خصوص از نوع شدید آشنایی دارید؟

انواع درد وجود دارد. درد فیزیکی، احساسی، روانی و حتی اخلاقی. اغلب انسان‌ها قبول می‌کنند که درد فیزیکی فشار بیشتری بر انسان وارد می‌کند و در هنگام احساس آن بیشتر از همیشه می‌خواهیم که سریعاً پایان یابد یا کمتر شود. اما بیشترین درد فیزیکی که انسان تجربه می‌کند چیست؟ در ادامه به برخی از دردناک‌ترین تجربه‌های انسان اشاره می‌کنیم. رتبه‌بندی این دردها ممکن نیست و ترتیبی که مشاهده می‌کنید به معنی درد بیشتر نیست. در زیر با دردناک‌ ترین تجربه‌ های انسان آشنا شوید.

🔹سردرد خوشه‌ای
سردرد خوشه‌ای که کمتر از یک درصد مردم به آن دچار می‌شوند نوعی سردرد بسیار شدید است که به طور معمول شامل درد در یک طرف سر، در پشت سر یا اطراف چشم می‌شود و در آن فرد احساس می‌کند چیزی در سرش فرو می‌رود. حدود ۹۰% از بیماران مبتلا به این نوع سردرد مرد هستند. این سردرد در عرض ۱۵ دقیقه به اوج می‌رسد و حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. علت واقعی این بیماری مشخص نیست.

🔹زایمان
زایمان طبیعی یکی از سخت‌ترین تجربه‌های انسان است. برخی زنان تصمیم می‌گیرند در هنگام زایمان از هیچ دارویی استفاده نکنند و برای کاهش دردشان از روش‌هایی مانند تمدد اعصاب یا کنترل تنفس استفاده کنند. بر خلاف اکثر دردهایی که پس از پایان یافتن آن شخص احساس خوبی دارد، زنان پس از زایمان دچار افسردگی می‌شوند.

🔹زونا
زونا یا شینگلز یک بیماری ویروسی است که باعث ایجاد یک ناحیه‌ی موضعی تاول‌های دردناک می‌شود و با درد و سوزش همراه است. این تاول‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می‌کنند و مانند آبله‌مرغان بسیار مسری هستند. بیماری زونا بیشتر در افراد بالغ و برخی اوقات زنان باردار ایجاد می‌شود و معمولاً فقط در یک طرف بدن و اغلب در صورت یا بالاتنه ایجاد می‌شود. در این شرایط پوشیدن لباس‌های کم نیز باعث رنج فراوانی می‌شود.

🔹سنگ کلیه
سنگ کلیه رسوبات سختی هستند که در کلیه تشکیل می‌شوند و از طریق مجرای ادرار دفع می‌شوند. خروج سنگ کلیه در هنگام ادرار کردن معمولاً باعث درد شدیدی در مجرای ادرار می‌شود. کسانی که این درد را تجربه کرده‌اند حرکت میلیمتر به میلیمتر این سنگ را با درد زیادی به خاطر خواهند داشت.

🔹سنگ کیسه صفرا
سنگ کیسه صفرا نوع دیگری از سنگ است که برخی اوقات با اندازه‌ی یک توپ گلف درون کیسه صفرا تشکیل می‌شود. کیسه صفرا یک عضو کوچک گلابی شکل است که در زیر کبد قرار دارد. این سنگ مشابه سنگ کلیه است با این تفاوت که قابل دفع نیست و باید با عمل جراحی برداشته شود.

🔹دندان درد
دندان درد که باعث یک درد دائم و گلوله‌ای می‌شود در واقع حاصل تجمع چرک است که از یک عفونت باکتریایی در مرکز دندان ناشی می‌شود. در بدترین حالت لازم است که دندان عصب‌کشی یا حتی کشیده شود.

🔹پی‌درد سه‌قلو
این بیمار مربوط به عصب سه‌قلو بوده و باعث یک درد حمله‌ای، ناگهانی و برق‌آسا در ناحیه‌ی صورت می‌شود و حاصل آسیب تدریجی عصب سه‌قلو در صورت است. پی‌درد سه‌قلو که به نورالژی عصب سه قلو نیز معروف است باعث درد شدید در چشم‌ها، دندان‌ها، فک‌ها، پیشانی، بینی و … می‌شود و فقط در یک سمت صورت اتفاق می‌افتد. این بیماری با اینکه خیلی متداول نیست، یکی از دردناک‌ترین تجربه‌های بشر است. بیماران درد آن را به صورت شوک الکتریکی توصیف می‌کنند که با گذشت زمان شدیدتر هم می‌شود.

🔹سوختگی شدید
سوختگی شدید در هنگام وقوع سوختگی و پس از آن هم در هنگام خوب شدن بسیار دردناک است. شدیدترین نوع سوختگی، سوختگی درجه سوم است که در آن تمامی لایه‌های پوست شامل چربی، ماهیچه و برخی مواقع حتی استخوان نیز می‌سوزند. سوختگی درجه دوم نیز با اینکه شدت کمتری دارد ممکن است به همان اندازه دردناک باشد.

🔹فیبرومیالژیا
این بیماری در ۱۰ تا ۱۲ درصد انسان‌ها و اغلب در زنان رخ می‌دهد که شامل دردهای اسکلتی-عضلانی است و در واقع نوعی روماتیسیم است. فیبرومیالژیا شامل درد گسترده در ماهیچه‌ها بهمراه سردرد و خستگی است و در یک چهارم مواقع شخص قادر به کار کردن نیست.

🔹پونکسیون کمری
پونکسیون کمری در واقع نمونه‌برداری از مایع مغزی-نخاعی از طریق ستون فقرات است. روش نمونه‌برداری بدین صورت است که یک سوزن بین مهره‌های ستون فقرات فرو می‌رود. این فرآیند یکی از بدترین دردهایی است که در دستان یک پزشک تجربه می‌شود.

🔹شکنجه
شکنجه معمولاً برای تنبیه یا برای حرف کشیدن از افراد یا اجبار آن‌ها به کاری انجام می‌شود. روش‌های متنوع و وحشیانه‌ی زیادی برای شکنجه وجود دارد که پرداختن به آن‌ها خود یک موضوع جداگانه را می‌طلبد.