رسول خضری: معابر مرزی عنایت رهبری است و دولت نمی تواند آن را ببندد

موضوع مصوبه دولت در خصوص ساماندهی معابر غیر رسمی کولبری و انتقال مبادلات به گمرک های رسمی، در هفته های اخیر برای شهرهای دارای معابر مرزی همچون پیرانشهر و سردشت با ابهاماتی همراه بوده است. در همین رابطه خبرنگار پیرانشهر رووداو با دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفتگویی انجام داد که در […]

موضوع مصوبه دولت در خصوص ساماندهی معابر غیر رسمی کولبری و انتقال مبادلات به گمرک های رسمی، در هفته های اخیر برای شهرهای دارای معابر مرزی همچون پیرانشهر و سردشت با ابهاماتی همراه بوده است. در همین رابطه خبرنگار پیرانشهر رووداو با دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفتگویی انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

عصر امروز سه شنبه ۱۰ مردادماه ۱۳۹۶ دکتر رسول خضری در خصوص مصوبه جدید هیات وزیران اعلام کردند که معابر مرزی عنایت مقام معظم رهبری برای مناطق مرزی است و مورد تایید ایشان است و دولت و وزیران نمی توانند این معابر را تعطیل کنند. ایشان در این خصوص گفتند که تا زمانی که دولت برای کولبران اشتغالزایی نکند، نمی تواند معابر کولبری را ببندد چراکه این معابر با عنایت مقام معظم رهبری و برای معیشت مرزنشینان ایجاد شده است و نظر مقام معظم رهبری براین است که تا زمانی که برای این کولبران شغل آبرومندی ایجاد نشود، این معابر باید به کار خود ادامه دهند.

دکتر خضری در خصوص تعطیل شدن معبر مرزی در روزهای اخیر نیز گفتند: این مشکل به دلیل برخی تخلفات انجام شده توسط عده ای محدود بوده و ارتباطی به نامه هیات وزیران ندارد. مصوبه هیات وزیران با تبدیل شدن به قانون فاصله زیادی دارد. چراکه این مصوبه باید به مجلس ارائه و در صورت تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان امکان اجرایی شدن دارد که این پروسه چندین ماه به طول خواهد انجامید.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس افزود: مشغول رایزنی با مسئولین استانی و کشور و کمسیون امنیت ملی در خصوص بازگشایی مجدد این معبر هستیم. اما لازم است این معبر برای جلوگیری از بروز تخلفات ساماندهی شود و به گونه ای فعالیت در آن انجام شود که هم منافع کولبران و هم منافع بازاریان بازارچه و ترخیص کاران فعال در این بخش مورد توجه قرار گیرد و خروج تجمیعی بار به شیوه ی کنونی قابل قبول نیست.

لازم به ذکر است صبح امروز نیز دکتر جلیلی نماینده ویژه رهبری در شورای امنیت ملی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهدای پیشمرگان کرد مسلمان که در پیرانشهر برگزار گردید بر حمایت رهبری از کولبران تاکید کردند و از ایشان نقل قول کردند که نمی شود قاچاق کانتینری را نادیده گرفت و با کولبر پیرانشهری برخورد شود و این تبعیض قابل قبول نیست.