انتقاد نماینده نقده و اشنویه از بیمه کولبری

عبدالکریم‌ حسین زاده عنوان کرد: بیمه کولبری دردی از مردم دوا نمی کند و پادزهر موقتی است و تنها باعث بدتر شدن‌ وضعیت کولبری در مناطق مرزی می شود. به گزارش پیرانشهر رووداو، نماینده مردم نقده و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی کُردپرس در خصوص موضوع بیمه کولبری،اظهار کرد:پدیده کولبری را […]

عبدالکریم‌ حسین زاده عنوان کرد: بیمه کولبری دردی از مردم دوا نمی کند و پادزهر موقتی است و تنها باعث بدتر شدن‌ وضعیت کولبری در مناطق مرزی می شود.

به گزارش پیرانشهر رووداو، نماینده مردم نقده و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی کُردپرس در خصوص موضوع بیمه کولبری،اظهار کرد:پدیده کولبری را پدیده میمون و درستی نمی دانم.در نبود شغل و کارآفرینی و در آمار بالای بیکاری و توسعه نیافتگی پدیده هایی این چنینی در مناطق مرزی به وجود می آیند.

 وی ادامه داد:عدم استفاده از ظرفیت های مناطق مرزی باعث شده شغل هایی از این دست رشد کنند که هم برخلاف شان انسانی هستند و هم توسعه پایدار را به دنبال ندارند.

وی افزود:در واقع من‌ به عنوان نماینده و به عنوان یک‌ شهروند در چند بعد مخالف پدیده کولبری و بیمه کولبری هستم.

نماینده نقده با انتقاد از موضوع بیمه کولبری گفت:در بعد انسانی من موافق پدیده کولبری نیستم و معتقدم مشروعیت بخشیدن به این پدیده درست نیست و با آن مخالف هستم چون که کرامت انسانی زیر سوال می رود.فجایع انسانی زیادی تحت عنوان کولبری روی می دهد من با اصل پدیده کولبری مخالف هستم.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد:عده ای می گویند اشکال ندارد تا مسئله کولبرها حل‌ می شود تعدادی بیمه‌ شوند،به نظر من با این رویکرد مسئله کولبرها حل نمی شود.

 وی تاکید کرد:به جای اینکه با این‌ رویکرد سعی کمک‌ به کولبران را دارند، هزینه بیمه افراد را در ایجاد شغل سرمایه گذاری کنند و از تعداد کولبرها کم کنند و به تعداد افرادی که در کار تولیدی قرار می گیرند،بیافزایند.با این کار می شود هر سال تعدادی را از دایره کولبری خارج کرد و به دایره غیرکولبری اظافه نمود.

حسین زاده خاطر نشان کرد:پیشنهادم این‌ است شغل پایدار در منطقه ایجاد شود و برای کولبرها تعاونی ایجاد کنند  و به آن‌ها وام و تسهیلات خرید خودرو و اقداماتی از این قبیل بدهند تا این افراد آرام‌ آرام قادر باشند از این شغل رها شوند.

لازم به ذکر است که چندی پیش دکتر رسول خضری به همراه هیاتی بلندپایه با حضور در مرز تمرچین پیرانشهر آغاز طرح بیمه کولبران را اعلام کرد و کولبران پیرانشهر منتظرند تا اثرات این طرح را مشاهده کنند.