تغییر ۶۰ درصدی کابینه مطالبه عمومی است

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا گفت: کابینه دوازدهم باید تنها بر اساس شایسته‌سالاری شکل بگیرد تا کشور توسعه یابد. تغییر کابینه بخشی از مطالبات مردم است. به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالکریم حسین‌زاده» در واکنش به سهم‌خواهی برخی گروه‌ها از رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه دوازدهم، گفت: اگر گروهی مطالبه‌گر […]

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا گفت: کابینه دوازدهم باید تنها بر اساس شایسته‌سالاری شکل بگیرد تا کشور توسعه یابد. تغییر کابینه بخشی از مطالبات مردم است.

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالکریم حسین‌زاده» در واکنش به سهم‌خواهی برخی گروه‌ها از رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه دوازدهم، گفت: اگر گروهی مطالبه‌گر هست، آن جریان باید اصلاح‌طلبی باشد. تغییر کابینه مطالبه مردم است.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مطالبه ما هم خواسته مردم و ۲۴ میلیون رأیی است که برای تحقق گفتمان‌های سیاسی و شعارهای دوره انتخابات از سوی روحانی مطرح شده است.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه اصل تعامل فراکسیون امید با دولت برای بررسی وزرا مصداق پذیر نیست، تصریح کرد: شاید بسیاری با رویکرد سال ۱۴۰۰ به دنبال مطالبات فردی خود باشند اما کل جریان اصلاحات تنها به دنبال مطالبه حقوق حقه مردمی است.

عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا اظهار داشت: کابینه فعلی بعد از ارزیابی در کمیته بررسی وزرا در رنک‌های مختلف تقسیم بندی و مشخص شد و گزارش آن طی این روزها به صورت محرمانه تقدیم رئیس جمهور خواهد شد، در این تقسیم‌بندی‌ها سه سطح برای وزرا در نظر گرفته‌ایم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون امید اذعان داشت: فراکسیون امید به دلیل کارنامه شاخص و مشخص تعدادی از وزرای قطعا تمایل به حضور آن‌ها در کابینه دولت دوازدهم دارد البته نمی‌توانم به لحاظ اخلاقی وارد مصادیق شوم زیرا هنوز فراکسیون امید تصمیمی برای رسانه‌ای کردن آن نگرفته است.

وی افزود: تعدادی دیگر از وزرا به صورت ۵۰-۵۰ هستند یعنی ترجیح‌مان بر نبودنشان در کابینه است اما این تصمیم به نظر رئیس جمهور بازمی‌گردد، مابقی وزرا نیز براساس کارنامه و عملکردشان در راستای تأمین منافع ملی، مطالبات ملت و رئیس جمهور نباید در دولت آینده حضور داشته باشند. امیدواریم تصمیم‌گیری روحانی بر اساس این سه سطح ارزیابی شده باشد.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: بنده معتقدم تغییر ۶۰ درصدی کابینه در دولت دوازدهم خواست و مطالبه عمومی است.

حسین‌زاده با اشاره به خواست برخی برای حضور یک خانم در کابینه دوازدهم بیان داشت: بنده بحثی بر روی تعداد ندارم سهم قائل شدن و بیان اعداد درست نیست، کابینه باید فارغ از خطوط قومیتی، جنسیتی و جغرافیایی تنها بر اساس شایسته سالاری شکل بگیرد تا کشور توسعه یابد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان داشت: یکی از اصول قانون اساسی مشارکت پذیری جامعه از طیف‌های مختلف است که باید در رده‌های بالای مدیریتی قرار بگیرند، گاهی این تصور پیش می‌آید که تنها احمدی نژاد توانست با قرار دادن یک خانم در کابینه دولت این فضا را بشکند و اکنون تنها می‌گویند نتوانسته‌ایم به گزینه‌ای برسیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عضو کمیته تعاملی بررسی وزرا خاطرنشان کرد: گزینه‌های شایسته مختلفی در کشور وجود دارد که امیدواریم با توجه رئیس‌جمهور به این امر حس مشارکت و تعلق پذیری در کشور دو چندان شود و تغییر کابینه دولت بهینه انجام شود.