جزئیات حق بیمه کولبران پیرانشهری و سردشتی تشریح شد

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: در حالی که سالانه یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان از حق بیمه کولبران را دولت تقبل کرده، حق بیمه سالیانه در نظر گرفته برای آنان ۲۸۸ هزار تومان است. به گزارش پیرانشهر رووداو، یونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: […]

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: در حالی که سالانه یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان از حق بیمه کولبران را دولت تقبل کرده، حق بیمه سالیانه در نظر گرفته برای آنان ۲۸۸ هزار تومان است.

به گزارش پیرانشهر رووداو، یونس معزز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به این آمار، هر کولبر می تواند با پرداخت ماهانه ۲۴ هزار تومان، خود و خانواده تحت تکفلش را از طریق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه کند و از مزایای درمانی، بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگان بهره مند شود.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید همکاری بسیار خوبی در راستای اجرای این طرح و ارتقای رفاه کولبران داشته و از ۱۵ درصد حق بیمه کولبران تنها سه درصد توسط کولبر پرداخت و ۱۲ درصد بقیه توسط دولت، وزارت رفاه و استانداری تامین می شود.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی ها ۱۶ هزار کولبر در شهرستان های سردشت و پیرانشهر مشمول این طرح هستند که پس از تعیین ساز و کارها و همچنین دریافت لیست این افراد از سوی استانداری آذربایجان غربی می توانند با مراجعه به کارگزاری های محلی در این طرح ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی به عنوان متولی آمادگی کامل در راستای اجرای این طرح را دارد و کارگزاری شهرستان های مختلف به ویژه پیرانشهر و سردشت برای اجرای آن، توجیه شده است.

مدیر بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان غربی بیان کرد: افرادی هم که پس از اجرای اولیه این طرح، کارت کوله بری دریافت کنند می توانند با تایید استانداری آذربایجان غربی در آن ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته با امضای تفاهم نامه ای از سوی قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل بیمه روستاییان و عشایر استان، بیمه اجتماعی کولبران در آذربایجان غربی کلید خورد؛ این طرح پیش از این در استان کردستان نیز به اجرا درآمده است.