تپه قلاتگاه اشنویه مورد کاوش باستان شناسی قرار می گیرد

محوطه تپه قلاتگاه اشنویه در دوره زمانی پنج ساله مورد کاوش قرار می گیرد. به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از میزان، در جلسه ای که دیروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان اشنویه در محل دفتر این فرمانداری تشکیل شد، سازوکار انجام […]

محوطه تپه قلاتگاه اشنویه در دوره زمانی پنج ساله مورد کاوش قرار می گیرد.

به گزارش پیرانشهر رووداو و به نقل از میزان، در جلسه ای که دیروز با حضور مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی و فرماندار شهرستان اشنویه در محل دفتر این فرمانداری تشکیل شد، سازوکار انجام پژوهش ها و کاوش های باستان شناختی تپه قلاتگاه اشنویه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه پس از بحث و بررسی و تاکید بر اهمیت این اثر تاریخی، مقرر شد تا اداره کل میراث فرهنگی استان طرح جامع پژوهش و کاوش تپه قلاتگاه اشنویه را برای یک دوره پنج ساله تدوین و ارائه دهد و پس از کسب مجوزهای مورد نظر و تامین اعتبارات لازم در کمیته بازبینی شهرستان برای انجام آن با هماهنگی پژوهشکده باستان شناسی مقدمات لازم فراهم شود.
در این جلسه که اعضای انجمن میراث فرهنگی شهرستان نیز حضور داشتند، مقرر شد که فرمانداری شهرستان و اداره کل پی گیر کسب اعتبارات لازم برای طرح پژوهش و کاوش قالاتگاه باشند.
در پایان این جلسه، حاضرین با عزیمت به محل تپه قالاتگاه، از قسمتهای مختلف این اثر شاخص تاریخی بازدید بعمل آوردند.
تپه و قلعه تاریخی قالاتگاه یکی از محوطه ها و قلعه های مهم دوران اورارتوئی غرب کشور بشمار می رود که در سال ۱۳۴۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسده است، این اثر در ۱۰ کیلومتری جاده اشنویه به طرف نقده واقع شده است./

تپه قلاتگاه اشنویه