رالی صلح تهران ـ سردشت برگزار شد

رالی صلح تهران ـ سردشت با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از جانبازان قطع نخاع گردنی، قطع عضو و شیمیایی از محل پارک پردیسان تهران کلید خورد. به‌گزارش پیرانشهر رووداو به ‌نقل از روابط‌‌ عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، رالی صلح تهران ـ سردشت چهارشنبه ۷ تیر ۹۶، هم‌زمان با سی‌اُمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، […]

رالی صلح تهران ـ سردشت با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از جانبازان قطع نخاع گردنی، قطع عضو و شیمیایی از محل پارک پردیسان تهران کلید خورد.

به‌گزارش پیرانشهر رووداو به ‌نقل از روابط‌‌ عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، رالی صلح تهران ـ سردشت چهارشنبه ۷ تیر ۹۶، هم‌زمان با سی‌اُمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت، با شرکت بیش از ۳۰ خودرو از محل پارک پردیسان تهران آغاز شده و روز پنجشنبه ۸ تیرماه در سردشت به‌پایان می‌رسد.
در ادامه مسیر نیز شش نفر از بازماندگان بمباران اتمی هیروشیمای ژاپن در روز دوم مسابقه به سایر شرکت‌کنندگان ملحق خواهند شد و به‌صورت نمادین در این رالی حضور خواهند داشت.
شرکت‌کنندگان با خودروهای خود به‌همراه خانواده‌هایشان، پس از عبور از ساوه و فامنین و طی کردن مسافت ۴۸۰کیلومتری به همدان می‌رسند و پس از یک شب اقامت، هشتم تیرماه با پشت‌سر گذاشتن سنندج، سقز، دیواندره و بانه، در مسیری به‌طول ۵۰۰ کیلومتر در سردشت استان آذربایجان‌غربی به مسابقه پایان می‌دهند.
در این مسابقه هشت تیم ثابت و دو تیم سیار داوری، به‌همراه دو تیم تصویربردار و خبرنگار شرکت‌کنندگان را همراهی می‌کنند.
در پایان این رالی پس از محاسبه امتیازات ازسوی تیم‌های کنترل، با برگزاری مراسمی در محل یادمان شهدای شیمیایی سردشت و در حضور جمعی از مردم و مسئولان این شهر، به پنج شرکت‌کننده برتر لوح سپاس و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.
بنیاد شهید و امور‌ایثارگران، انجمن حمایت از قربانیان سلاح‌های شیمیایی، انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت و موزه صلح تهران در برگزاری این رالی با کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی همکاری دارند./