کشف و ضبط بیش از ۵۰۰ قطعه ماهی از شکارچیان رودخانه زاب سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت :از شکارچیان رودخانه زاب که اقدام به صید ماهی با موتور برق در حاشیه رودخانه زاب می نمودند بیش از ۵۰۰ قطعه انواع ماهیان زرده بر، کپور و ماهی سفید کشف و ضبط گردید. به گزارش پیرانشهر رووداو، خالد بایزیدی در جمع خبرنگاران  گفت: بدنبال آبگیری سد سردشت […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت :از شکارچیان رودخانه زاب که اقدام به صید ماهی با موتور برق در حاشیه رودخانه زاب می نمودند بیش از ۵۰۰ قطعه انواع ماهیان زرده بر، کپور و ماهی سفید کشف و ضبط گردید.

به گزارش پیرانشهر رووداو، خالد بایزیدی در جمع خبرنگاران  گفت: بدنبال آبگیری سد سردشت تعداد کثیری افراد با هجوم به رودخانه زاب اقدام به صید ماهی با روش های غیرمجاز از جمله صید با موتور برق می نمودند.
بایزید گفت: بعد از گذشت ۴۸ ساعت از آبگبری سد و پایین آمدن آب پایین دست رودخانه ، تعداد کثیری از مردم مقدار زیادی ماهی از برکه ها و گودال های آبی جمع آوری نمودند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست افزود: اکیپ یگان حفاظت محیط زیست با گشت زنی های مستمر و مداوم در حاشیه رودخانه زاب موفق شدند  یکدستگاه موتوربرق، بیش از ۱۰۰۰ متر سیم و کابل و مقدار زیادی ادوات صیادی کشف کنند.
وی گفت : رودخانه زاب کوچک ، رودخانه ای دایمی که پس از سرازیر شدن از ارتفاعات قندیل و عبور از سردشت به کشور عراق سرازیر می گردد. پس از احداث سد سردشت مقدار زیادی آب جهت تامین برق نیروگاه، مصارف کشاورزی و شرب قابل استفاده خواهد بود.