مشروح جلسه هم اندیشی دکتر خضری با جمعی از معتمدان و نخبگان شهری

امروز شنبه سوم خرداد ۱۳۹۶ جلسه هم اندیشی دکتر خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با جمعی از نخبگان و معتمدین شهری و همچنین منتخبین شورای دور پنجم شهر پیرانشهر و گردکشانه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت پیرانشهر برگزار شد. این جلسه با تلاوت آیات قران کریم آغاز و سپس از نمایندگان اقشار مختلف شهرستان […]

امروز شنبه سوم خرداد ۱۳۹۶ جلسه هم اندیشی دکتر خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با جمعی از نخبگان و معتمدین شهری و همچنین منتخبین شورای دور پنجم شهر پیرانشهر و گردکشانه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت پیرانشهر برگزار شد. این جلسه با تلاوت آیات قران کریم آغاز و سپس از نمایندگان اقشار مختلف شهرستان جهت بازگویی مشکلات و ارائه راهکار برای ایراد سخنرانی دعوت شد.

محمدزاهد محمدزاده اقدم شورای پیرانشهر

در ابتدای جلسه آقای محمدزاهد محمدزاده اقدم به نمایندگی از منتخبین شورای دور پنجم شهر به بخشی از مشکلات شهرستان اشاره کرد که بررسی و پیگیری آن در راستای تحقق وعده های انتخاباتی در دستور کار شورای جدید خواهد بود. ایشان ضمن اشاره به مشکلات حوزه شهری که در چارچوب وظایف شورای شهر قرار دارد اعلام کردند که در دیگر حوزه ها نیز به عنوان منتخب مردم برای پیگیری حق آنان تلاش خواهند کرد. از مهمترین بخش های مورد اشاره ایشان، مشکلات موجود در بازارچه و خروج بار به صورت تجمیعی از شهرستان، بیمه کولبران، جاده پیرانشهر به نقده، پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی، پیگیری اشتغال نیروهای غیربومی در سدها، پیگیری وضعیت تعطیلی کشتارگاه شهرستان و … فعالیت خواهیم نمود. همچنین ایشان در ادامه گفتند برای انتخاب شهرداری در در حال مشورت با نخبگان و معتدمین شهری هستیم و در کارهای خود تعامل با سایر ارگان ها را جزو اصول کاری خود می دانیم اما از هیچ جریان خط نمی گیریم.

خالد علیزاده

در ادامه آقای خالد علیزاده به عنوان یکی از معتمدین بازارچه پیرانشهر مشکلات این بخش را مطرح کردند. ایشان خروج بار به صورت تجمیعی را بزرگترین مشکل بازارچه اعلام کردند که موجب شده است کالاهای مرزی بدون داشتند عوایدی برای شهرستان به صورت غیرقانونی به کل استان صادر می شود که این امر تنها در مرز پیرانشهر اتفاق افتاده و در هیچ مرز دیگری در سطح کشور شاهد این روند نیستیم. وی در ادامه افزود که در ترخیص کالاهای مرزی هیچگونه برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد و بیشتر روزهای هفته به ترخیص کالاهایی اختصاص یافته که متعلق به دو صنف خاص می باشد که در بازارچه شهرستان حضور نداشته و تقریبا تمام آن به خارج از شهرستان صادر می گردد. این در حالی است که اجناس بازاریان پیرانشهر باید مدت ها در پشت مرز بماند تا نوبت ترخیص کالای آن ها برسد. همچنین گفتند که منافع این مرز تنها برای عده ای خاص است و راه کسب دارمد برای بسیاری وجود ندارد.

آقای خضر رحمان پور رئیس اتاق اصناف

سپس آقای خضر رحمان پور به عنوان رئیس اتاق اصناف پیرانشهر ضمن حمایت از خواست اصناف بازارچه اعلام کردند که باید جلوی خروج بار به شکل کنونی از پیرانشهر گرفته شود و خروج بار تنها باید به صورت چمدانی انجام شود. همچنین ایشان به مشکلات ترافیکی در سطح شهرستان اشاره کرد که موجب ایجاد مشکل برای اصناف نیز شده و از شورای ترافیک درخواست کرد در هنگام تصمیم گیری های خود، نظر اتاق اصناف را نیز در نظر بگیرد. وی در ادامه به مشکل گوشت قرمز اشاره کرد به دلیل شیوع بیماری تب کنگو و لزوم نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قبل از مصرف و عدم تجهیز کشتارگاه پیرانشهر به یخچال، اعلام کردند که کشتار پیرانشهر و چند شهر دیگر به مهاباد منتقل شده و در این زمینه شهرداری هزینه انتقال گوشت از مهاباد به پیرانشهر را متقبل شدند تا موجب گرانی گوشت نشود.

اسماعیل نبوی شورای گردکشانه

در ادامه آقای سید اسماعیل نبوی به عنوان یکی از منتخبین شهر گردکشانه از مشکلات این شهر و نبود شعبه ادارات در این شهر گفت و اعلام کرد با وجود تبدیل روستاهای اندیزه، سروکانی و گردکشانه به شهر گردکشانه، این شهر از شهر بودن تنها یک تابلوی شهر گردکشانه را دریافت کرده است. ایشان از عدم تحقق وعده های انتخاباتی نماینده و مسئولین شهرستان در خصوص این شهر گلایه کردند و گفتند که هیچ کدام از مسئولین به این شهر نگاه دلسوزانه ای ندارند.

رسول عبدالهی شورای بازارچه

پس از آقای نبوی، آقای رسول عبدالهی یکی دیگر از اعضای معتمدین بازارچه در خصوص مشکلات معبر مرزی و خروج بار به صورت تجمیعی از شهرستان اشاره کرد و اعلام کردند که با شیوه کنونی بازارچه رو به نابودی خواهد رفت. همچنین ایشان از نبود واحدهای اقامتی مناسب، نبود سرویس بهداشتی، مشکل ترافیکی در خیابان بازارچه و سیسات گذاری اشتباه در خصوص توسعه بازارچه، نبود تبلیغات مناسب برای بازارچه در سح کشور گلایه کردند و درخواست پیگیری این مشکلات را از نماینده وشورای جدید داشتند.

دکتر محمد شمسی وکیل

آقای دکتر محمد شمسی نیز به عنوان نماینده وکلا دو موضوع تیراندازی به کولبران و مشکلات حوزه دانشگاه را در سطح شهرستان بازگو کردند. ایشان تیراندازی به کولبران را غیرقانونی دانستند و از دکتر خضری در این خصوص درخواست پیگیری داشتند. همچنین ایشان درخواست کردند که برای کولبران فوت شده، دیه اختصاص داده شود تا خانواده این افراد دچار مشکلات دیکری در اجتماع نشوند. وی در خصوص دانشگاه آراد و پیام نور نیز اعلام کردند که با وجود ۷ دکتری حقوق در سطح شهرستان، دانشگاه های پیرانشهر فاقد هیات علمی برای رشته حقوق هستند و در بسیاری از رشته های دیگر نیز این مشکل وجود دارد. همچنین ایشان سرکار آمدن اساتید با توصیه مسئولین را مشکل دیگری در سطح دانشگاه عنوان کردند.

دکتر حاتم معروف

پس از ایشان، آقای دکتر حاتم معروف ریاست دانشگاه آزاد ضمن رد وجود اساتید توصیه شده، اعلام کردند مشکل عدم وجود هیات علمی به این دلیل است که رشته حقوق تدریس شده در پیرانشهر متعلق به پیرانشهر نیست و واحد ارومیه محسوب می شود و با پیگیری های انجام شده توانسته ایم این رشته را در پیرانشهر داشته باشیم. ایشان همچنین از دکتر خضری خواستند پیگیر تدریس زبان مادری در دانشگاه آراد باشند.

دکتر کمال روحانی

در ادامه جلسه آقای دکتر کمال روحانی از دبیران پیرانشهر ضمن اشاره به حوزه وسیع فعالیت شوراها اعلام کردند که انتظارات از شورای جدید بالاست و اظهار امیدواری کرد که این افراد بتوانند پاسخ اعتماد مردم را بدهند. همچنین ایشان از نبود شورای معتمدین و نخبگان شهری در پیرانشهر گلایه کردند و وجود این شورا را لازم دانستند. همچنین از مسئولین در خصوص تبدیل خانه معلم شهرستان پیرانشهر به یک مدرسه غیرانتفاعی انتقاد کردند. وی در ادامه افزود کم کردن مقرری ماه اول حقوق پس از چند سال که در سال های ۹۱ تا ۹۲ از سوی آقای احمدی نژاد بخشوده شده بود، باعث اعتراض فرهنگیان شده است. همچنین از عدم تعلق امتیاز نوار مرزی به فرهنگیان پیرانشهر انتقاد کردند.

ماموستا عیسی زاده

همچنین ماموستا عیسی زاده از روحانیون شهرستان مسئولین را به راه اسلام دعوت کرد و اعلام کرد با رجوع به اسلام و قران می توان مشکلات را که بیشتر آن ها به دلیل عدم صداقت و فساد می باشد، می توان رفع کرد.

 

آقای زایر رئیس اداره برق پیرانشهر

آقای زایر رئیس اداره برق نیز در سخنانی کوتاه از تحولات گسترده در حوزه برق شهری در پیرانشهر گفتند و اعلام امیدواری کردند تا دو سال دیگر این شهرستان به یکی از برترین مراکز توزیع برق در سح استان خواهند بود. ایشان در خصوص وجود تیرهای برق در وسط کوچه ها و خیابان های برخی نقاط شهرستان اعلام کردند که با وجود اعلام آمادگی به شهرداری، ولی از سوی این نهاد هیچگونه همکاری انجام نمی شود.

رسول قربانی

آقای رسول قربانی از دیگر سخنرانان این جلسه به عنوان یکی از معتمدین شین آباد، از وجود مشکلات بهداشتی ناشی از جوی فاضلاب، کمبود فضای آموزشی و مشکلات توسعه شین آباد گفتند و از مسئولین خواستند در این زمینه پیگیر باشند و ایشان به همراه دیگر اهالی و کاندیداهای شورای شهر جهت ابادانی شهر همراه شورای منتخب خواهند بود.

زانا چم

آقای زانا چم یکی از کاندیداهای شورای دور پنجم و از مهندسین شهرستان در خصوص مشکلات شهری، مشکل بیمارستان و کمبود فضای آن و مشکلات دانشگاه مطالبی را عنوان کردند و در خصوص سخنان آقای قسیم عثمانی در خصوص پیوستن تعدادی جوان کرد به دلیل فقر اعلام کردند که کردها با شهامت و شرافت خود همواره در برابر داعش ایستاده اند و هرگز به خاطر پول و مادیات به داعش نخواهند پیوست.

ماشالله نادر

آقای ماشالله نادر رئیس شبکه بهداشت پیرانشهر نیز در خصوص اتمام کار بیمارستان جدید پیرانشهر تا ۲ سال دیگر اعلام امیدواری کرد و همچنین گفتند که تا ۲ماه دیگر کار کلینیک تخصصی پیرانشهر به پایان خواهد رسید و پس از آن می توان نسبت به حل مشکل نوبت دهی متخصصین امیدوار بود.

در پایان نیز دکتر رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به انتقادات و درخواست های معتمدین و نخبگان بخش های مختلف شهرستان پاسخ دادند که مشروح پاسخ های ایشان در پشتی جداگانه منتشر خواهد شد.