طرح آزمایشی تاکسی متر در مهاباد اجرا می شود

به گزارش پیرانشهر روداو به نقل از هاژه روز سەشنبە ۳۰ خردادماە دومین جلسە شورای ترافیک در سال جاری در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد. در ابتدا هاشم کیانی مسئول امر عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری بە قرائت دستور کار جلسه حاضر، مطرح نمودن تقاضاهای شهروندان و مرور مصوبات جلسه گذشته این شورا پرداخت. […]

به گزارش پیرانشهر روداو به نقل از هاژه روز سەشنبە ۳۰ خردادماە دومین جلسە شورای ترافیک در سال جاری در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار شد.

در ابتدا هاشم کیانی مسئول امر عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری بە قرائت دستور کار جلسه حاضر، مطرح نمودن تقاضاهای شهروندان و مرور مصوبات جلسه گذشته این شورا پرداخت.

 سرهنگ قهرمانی از پلیس راهور شهرستان نیز ضمن اعلام کاهش تصادفات در سطح شهر نسبت به سال گذشته، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و رفع نواقص موجود، خط کشی های سطح خیابان و … از برنامه های آتی این سازمان برشمرد.

آذرپور رئیس سازمان تاکسیرانی نیز از اجرای طرح تاکسی متر و نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک در تاکسی ها خبر داد و افزود: این طرح در راستای جلوگیری از تداخل و اختلاف قیمت ها، هوشمندسازی سیستم حمل و نقل و آسایش شهروندان با هزینه ۱.۵ میلیاردی تومانی طراحی شده است.

وی افزود: طراحی نرم افزاری و سخت افزاری آن در خود مهاباد انجام شده و مدت ۲ سال طول کشیده است. همچنین به صورت آزمایشی در تاکسی های چند مسیر از سطح شهر نصب شده است.

عبدالله پور نیز از ترمیم و تعریض ۱۳ کیلومتر از مسیر حادثه ساز جاده برهان خبر داد و گفت امیدواریم بتوانیم با تجهیز فنی مسیر نیز تصادفات و سوانح رانندگی را به حداقل برسانیم.

در ادامه اعضای حاضر در جلسه با برشمردن نکات مثبت و منفی طرح تاکسی متر و مشکلات روبروی بخش ترافیک مهاباد به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دکتر شجاعی فرماندار مهاباد نیز به مشکلات پیش روی ترافیک مهاباد پرداخت و خواستار جلوگیری از خرید و فروش کد تاکسی، اقتدار در مدیریت تاکسی رانی، اعمال قانون در مورد متخلفان و نظارت بیشتر راهنمایی و رانندگی بر امور ترافیک شد.

وی ضمن مثبت برشمردن اجرای طرح تاکسی متر افزود: این طرح باید به صورت آزمایشی در سطح شهر اجرا شود، نواقص و کمبودهای آن رفع، مردم با آن آشنا و سپس به صورت نهایی عملی گردد.