نماینده نقده و اشنویه: ۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم نامگذاری شود

نماینده نقده و اشنویه مجلس شورای اسلامی خواستار نامگذاری ۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم شد.  به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از ایسنا، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: درخواست دارم ۱۷ خرداد که در آن ترور جانی، […]

نماینده نقده و اشنویه مجلس شورای اسلامی خواستار نامگذاری ۱۷ خرداد به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم شد.

 به گزارش پیرانشهر رووداو به نقل از ایسنا، عبدالکریم حسین زاده نماینده نقده و اشنویه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: درخواست دارم ۱۷ خرداد که در آن ترور جانی، سیاسی و فیزیکی علیه کشور انجام شد و حیثیت قومی، فرهنگی، دینی، مذهبی و  ملی ما را مورد خدشه قرار داد در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی همبستگی علیه تروریسم نامگذاری شود.
وی افزود: باید همیشه در این روز به یاد بیاوریم که هرگز کسی جرات نخواهد داشت هویت ملی و سرزمین ما را مورد تخاصم قرار دهد.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت حادثه تروریستی اخیر و شهادت تعدادی از هموطنان ایرانی در آن ادامه داد: داعشیان سالیانی است که در توحش خویش هر سحرگاه مرد، زن، پیر، جوان، مسلمان و غیرمسلمان را از دم تیغ خویش می‌گذرانند و بدون توجه به قومیت، مذهب، ‌انسانیت و انسان را به مسلخ می‌برند و در آخرین اقدام غیرانسانی خود قصد جان ملت عزیز ایران در حرم حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی این نماد مردم‌سالاری دینی را داشتند.

نماینده نقده و اشنویه افزود: ‌با تقبیح این حرکت غیرانسانی گروهک‌های خدانشناس، لازم می‌دانم شناختی هر چند کوتاه در زمینه تبارشناسی ترور از سال  ۵۷ به بعد داشته باشیم. اوایل انقلاب خصوصاً سال‌های سیاه ترور شاهد بودیم گروهک‌های تروریستی از فرقان و منافقین سعی بر ترور شخصیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند و از به شهادت رساندن شهید قرنی، مفتح، مطهری و سایرین شروع کردند و حتی گاهی ترورهای نافرجامی داشتند که ترور رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله همیشه زنده هاشمی رفسنجانی از این جمله بود.
حسین‌زاده ادامه داد: در این دوران هدف اساسی گروهک‌های تروریستی عدم تثبیت کشور، نظام و انقلاب بود و می‌خواستند انقلاب به بار ننشیند. در دوره‌های بعدی از دهه ۷۰ تا ۸۰ گروهک‌های تروریستی به نوعی هدف آن را داشتند که مراجع مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در ایران را مورد هجمه و فشار قرار دهند، خصوصاً اینکه بعد از انتخابات سال ۷۶ و در اوج مشارکت ۸۰ درصدی مردم در انتخابات، آن را برنتابیدند و انواع ترور را در ایران انجام دادند که ترورهای شکل گرفته در دادستانی تهران و کشتار مردم، کشتار مردم ارمنی ایران و شهادت شهید صیاد شیرازی و بمب‌گذاری در دانشگاه شهید چمران از این جمله بود. حتی سخنان مردک منافقی که خاتمی رییس جمهور را مورد هجمه قرار داد و گفت رأی ۸۰ درصدی به ایشان همان رأی به ولایت است و باید در مقابل آن ایستاد از این جمله است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر و انتخابات سال ۹۶ نیز گروهک‌های تروریستی مشارکت ۴۰ میلیونی مردم در آن را برنتابیدند و در اصل درصدد تلافی‌جویی از مردم‌سالاری دینی برآمدند و دو نهاد بسیار گرانقدر حرم مطهر حضرت امام (ره) و مجلس شورای اسلامی را مورد هجمه قرار دادند. آنچه گروهک‌های تروریستی هدف قرار دادند ایرانیت، اسلامیت و جمهوریت نظام و کشور ماست.
حسین‌زاده همچنین گفت: کشور ایران ۱۷۰۰۰ شهید ترور داده که ۲۰۰ نفر از آنها شخصیت‌های سیاسی بودند. مطهری، قرنی، مفتح تا ماموستا ربیعی و شهریکندی،‌ صیاد شیرازی و شهدای هسته‌ای فارغ از قومیت و مذهب ایرانی بوده و زیر پرچم کشور مسئولیت داشته‌اند. تروریست‌ها فارغ از اینکه زبان و هویت خاص و مشخصی داشته باشند یکپارچگی و وحدت اسلامی و ایرانی و انسجام ملی و حس تعلق سرزمینی ما را هدف قرار دادند و ناخواسته عده‌ای نیز در کاسبی قومی افتاده‌اند و موضوعات مذهبی و قومی را مطرح می‌کنند.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قاعدتاً مردمان کرد نه به عنوان تبری‌جویی بلکه به عنوان مطالبه‌گری این سوال را می‌پرسند که چرا این افراد به راحتی اجازه فعالیت داشتند و چرا به هشدارهای فعالین مدنی بی‌توجهی شده و به صورت هوشیارانه در مقابل آن نایستاده‌ایم. لازم است برای ایجاد انسجام ملی و حفظ همبستگی ملی از موضوعات قومی و مذهبی پرهیز کرده و بدانیم آنچه هدف آنها بوده و عده‌ای هم در این بازی افتاده‌اند منافع ملی،‌ حس هویت ملی و تعلق خاطر سرزمینی بوده است.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس تأکید کرد: عده‌ای دیگر این موضوع را به مذاکرات دولت ربط و نسبت می‌دهند. کشور و سرزمین ما به اندازه کافی مظلوم ترور واقع شده لذا خودمان کسانی که به عنوان فرزندان این سرزمین و به فرموده رهبر معظم انقلاب مومن واقعی بوده و مذاکرات ما را بر عهده داشتند مورد ترور سیاسی قرار ندهیم. چرا که این امر ظلم در حق فرزندان این سرزمین است.
وی با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی از سوی دستگاه‌های امنیتی و برخورد جدی و قاطع با افراد پشت پرده، تصریح کرد: همچنین باید با افرادی که فضای امنیتی، دوقطبی قومیتی، شکاف بین قومی و بین فرهنگی در این سرزمین را باعث می‌شوند به‌ جد برخورد شود چرا که معتقدیم برخورد با این افراد در موازات با برخورد داعشیان است.
حسین‌زاده نماینده نقده و اشنویه در پایان حضور چشمگیر مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت را تبریک گفت و با اشاره به صعود تیم ملی فوتبال به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: برای تیم ملی که توانست در هماورد جام جهانی حضور پیدا کند آرزوی توفیق دارم./