هشدار شرکت آب منطقه آذربایجان غربی به متصرفان اراضی بستر رودخانه ها

شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با صدور اصلاعیه ای اعلام کرد که نسبت به تخلیه و قلع و قمع تصرفات و اعاده به وضع سابق در اراضی بستر رودخانه ها ، مسیل ها ، انهار طبیعی و حریم دریاچه سدها اقدام می کند. به گزارش پیرانشهر رووداو، متن این اطلاعیه در خصوص متصرفان اراضی […]

شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با صدور اصلاعیه ای اعلام کرد که نسبت به تخلیه و قلع و قمع تصرفات و اعاده به وضع سابق در اراضی بستر رودخانه ها ، مسیل ها ، انهار طبیعی و حریم دریاچه سدها اقدام می کند.

به گزارش پیرانشهر رووداو، متن این اطلاعیه در خصوص متصرفان اراضی رودخانه ها به شرح زیر است:
بدینوسیله به اطلاع می رساند به استناد اصل ۴۵ قانون اساسی و مفاد قانون توزیع عادلانه آب، اراضی بستر رود خانه ها ، مسیل ها ، انهار طبیعی و حریم دریاچه سدها ثروت عمومی بوده و هرگونه دخل و تصرف و ساخت و ساز و احداث باغ در آنها ممنوع می باشد .
در صورت تخلف چون این عمل غیر مجاز بوده و باعث تشدید خسارات جانی و مالی ناشی از وقوع سیل میگردد ، لذا شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب نسبت به تخلیه و قلع و قمع تصرفات و اعاده به وضع سابق اقدام و متخلفین ضمن جبران هزینه ها و خسارات مربوطه تحت پیگرد قانونی خواهد گرفت. بنابراین ضروری است قبل از هرگونه فعالیت و انجام معامله زمین در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها انهار طبیعی و حریم دریاچه سد ها مراتب از منابع آب شهرستان های مربوطه استعلام گردد ضمنا به استناد تبصره ۱۳ آئین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها ، وزارتخانه ها ، موسسات و شرکتهای وابسته به دولت ، شهرداری ها و همچنین سازمان ها و نهادهای وابسته به دولت مکلفند قبل از اجرای طرح های مربوط به خود و صدور پروانه لازم بستر و حریم رودخانه ها را استعلام نمایند متخلفان از این ماده طبق مقررات موضوعه تعقیب و مجازات خواهند شد .
شر کت آب منطقه ای آذربایجان غربی مدیریت رودخانه ها و سواحل

لازم به ذکر است متصرفان اراضی رودخانه ها بخش عظیمی از اراضی حاشیه رودخانه ها را تصرف و با ویلاسازی و … اقدام به تخریب کرده اند.