تب کریمه کنگو در کرمانشاه قربانی گرفت

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تنها مبتلای به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه یک فرد شاغل در جگرکی بود که به علت دیر مراجعه کردن برای درمان، فوت شد. دکتر ابراهیم شکیبا، در خصوص میزان مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمانشاه گفت: تنها یک نفر در استان کرمانشاه به علت […]

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: تنها مبتلای به بیماری تب کریمه کنگو در کرمانشاه یک فرد شاغل در جگرکی بود که به علت دیر مراجعه کردن برای درمان، فوت شد.

دکتر ابراهیم شکیبا، در خصوص میزان مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو در استان کرمانشاه گفت: تنها یک نفر در استان کرمانشاه به علت بیماری تب کریمه کنگو یا CCHF فوت شد و او فردی ساکن شهرستان کرمانشاه بود که در شغل جگرکی فعالیت می کردد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: در واقع این فرد در ارتباط با آلایش دام بود که این موضوع نشان می‌دهد که مردم عادی نباید از ابتلا به این بیماری هراس داشته باشند و حتما باید یک ارتباطی با دام بوده باشد که مبتلا به چنین بیماری ای شوند.

وی افزود: علت اصلی فوت فرد مذکور این بود که دیر برای درمان مراجعه کرده و این باعث مرگ وی شده بود و این نیست که هر کس مبتلا به تب کریمه کنگو شود حتما فوت می‌شود اما در مورد فرد مذکور دیر برای درمان مراجعه کرده بود و علی رغم تلاش پزشکان فوت شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: در کل استان ما تنها یک مورد مثبت مبتلا به این بیماری داشته ایم. البته موارد مشکوک بوده است و کسانی که مبتلا به سرخک و سرخجه هم شده بودند نیز که احتمال ابتلا به تب کریمه کنگو را می دادند، به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند.

وی افزود: با توجه به نگرانی مردم طی مدت اخیر تعداد نمونه‌های ارسالی ما برای تهران و تایید تشخیص بسیار بالا بود اما خوشبختانه و تا امروز تنها یک مورد جواب آزمایش ابتلا به تب کریمه کنگو مثبت بود و همان یک مورد هم منجر به مرگ شد.

دکتر شکیبا در خصوص چگونگی دفن فرد فوت شده مبتلا به تب کریمه کنگو در کرمانشاه تاکید کرد: ایشان به طور کاملا بهداشتی دفن شد و از تمام مراحل دفن وی عکسبرداری شده است و چهارچوب لازم نیز به صورت ۱۰۰ درصد در مورد وی رعایت شده است.