در کابینه دولت دوازدهم از قومیت‌ها و مذاهب استفاده شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: به دکتر حسن روحانی از این جهت که مردم دوباره به ایشان رأی اعتماد دادند تبریک می گوییم، تا دیروز بنده و برخی از همکارانم از دولت روحانی حمایت کردیم اما امروز انتظار داریم که پاسخگوی رأی مردم باشند.   محسن بیگلری در تذکر شفاهی در صحن […]

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس گفت: به دکتر حسن روحانی از این جهت که مردم دوباره به ایشان رأی اعتماد دادند تبریک می گوییم، تا دیروز بنده و برخی از همکارانم از دولت روحانی حمایت کردیم اما امروز انتظار داریم که پاسخگوی رأی مردم باشند.

 

محسن بیگلری در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس، ادامه داد: انتظار داریم دولت قدرشناس قومیت ها و مذاهب باشد چرا که شاهد بودیم ۷۳ درصد مردم استان کردستان، ۸۲ درصد مردم سقز و ۷۴ درصد مردم بانه به ایشان رأی دادند بنابراین می خواهیم که در کابینه راه حلی برای اشتغال، معیشت مردم و رفع بیکاری دیده شود.

وی گفت: همچنین می خواهیم از قومیت و مذاهب در کابینه به قدر سهمشان استفاده شود و نگاه جنسیتی و قومیتی در شکل گیری کابینه زدوده شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در طول انتخابات اکثر کاندیداها بهتر از هر زمان دیگری متوجه شدند که مشکل اصلی کشور بیکاری است و انتظار داریم دولت دوم آقای روحانی همان طور که در ۴ سال اول برای سلامت و بهداشت نسخه ای جامع در نظر گرفت در ۴ سال آینده حل مشکلات بیکاری و حذف فقر را در دستورکار قرار دهد.

بیگلری عنوان کرد: در تبلیغات انتخاباتی از فرهنگیان هزینه شد، بنابراین در ۴ سال آینده معیشت فرهنگیان، حق التدریسی ها و پیش دبستانی ها به دغدغه دولت تبدیل شود و وزیری توانمند برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وزیر نیرو خواستار حل مشکل آب استان کردستان شد و اظهار داشت: ضمن تشکر از آخوندی برای اقداماتی در استان کردستان انتظار داریم که نسبت به تجهیزات بیمارستانهای سقز و بانه، فرودگاه و چهار بانده کردن جاده های سقز دستور فوری دهند.